×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین گشایش سرپرستی شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب افزود: در هنگام وقوع حادثه دولت‌ها وظیفه ایجاد و ترمیم زیرساخت‌ها را بر عهده دارند و نقش اصلی و تعیین‌کننده را صنعت بیمه ایفا می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی مطالبه گری بیمه گذاران از صنعت بیمه را یک مطالبه بر حق توصیف کرد و گفت: اهمیت توسعه صنعت بیمه و بسط فرهنگ و همگانی سازی آن در هنگام وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله پررنگ تر می شود.

وی از افزایش حدود ٢ الی ٣ درصدی تصادفات در سال جاری به نسبت سال گذشته به عنوان یک نقص در فرهنگ رانندگی یاد کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۷۰ درصد از سوانح رانندگی عامل انسانی دارد و به همین خاطر بحث راننده محوری را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

ایشان اظهار داشت: برای کاهش خطرات ناشی از سوانح جاده‌ای باید از تردد رانندگان پر ریسک و خودروهای خطرآفرین پیشگیری شود.

دکتر سلیمانی از صندوق تامین خسارتهای بدنی به عنوان پناهگاهی برای قربانیان سوانح رانندگی یاد کرد و اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق به قربانیان حوادث،پوشش الحاقیه و مازاد بر سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت شده که با توجه به رقم پرداختی ده هزار میلیارد ریالی در ده ماه اخیر سال جاری این میزان افزایش نیز خواهد یافت.

رئیس شورای عالی بیمه با ابراز تاسف از خسارات وارد شده به مردم در سیل اخیر، تصریح کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی یکی از مهمترین ابزار جبران خسارت ناشی از بلایای طبیعی در کشور است که به زودی راه اندازی و به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی با قدردانی از تلاش رسانه‌های کشور برای معرفی محصولات بیمه‌ای از ضرورت تبدیل شدن فرهنگ بیمه به فرهنگ غالب سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور ضریب امنیت و رفاه عمومی نیز افزایش یابد.

ایشان به اهمیت افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور نیز تاکید کرد و گفت: رفاه و آرامش آینده در گرو تهیه بیمه نامه های زندگی با پرداخت مبالغ اندک حق بیمه‌ می‌تواند از حجم نگرانی‌های مادی و مالی در آینده مردم ایران بکاهد.

دکتر غلامرضا سلیمانی از طرح ساماندهی ملی برای موتورسیکلت های کشور خبر داد و گفت: در کشور ما ۱۱ میلیون دستگاه موتور سیکلت وجود دارد که با تدابیر صورت گرفته و تمهیدات کافی این طرح با همکاری پلیس راهور، صندوق تامین خسارتهای بدنی، صنعت بیمه و سایر نهادهای ذیربط در کشور اجرایی خواهد شد.

وی در پایان با تشریح ابعاد خسارات سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان، اظهار امیدواری کرد با مقاوم سازی ساختمان های آسیب دیده و استاندارد سازی، حوادث احتمالی آتی به شکل محسوسی کاهش یابد.

شایان ذکر است که در ابتدای این نشست رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و تنی چند از مسئولان محلی نیز به طرح دیدگاه‌ها و مسائل موجود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.