×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایبِنا، حجت الله مهدیان در مراسم رونمایی از پورتال رسمی جدید و پایگاه خبری بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه این بانک جوان‌ترین بانک دولتی کشور است، گفت: این بانک با هدف تامین مالی بخش تعاون در مرداد ماه ۸۸ راه‌اندازی شد.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: بخش تعاون امروز در تمامی حوزه ها فعالیت دارند و از مشتریان بانک توسعه تعاون محسوب می‌شوند.

مهدیان ادامه داد: همه خدماتی که از یک بانک چند دهه ای انتظار دارید در بانک توسعه تعاون ارائه می‌شود. در زمینه بانکداری الکترونیک نیز نقطه قوت بانک محسوب می شود و از ابتدای تاسیس بانک به سیستم کُربنکینگ متصل شدیم و به صورت یکپارچه خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بانک در سال‌های اخیر تحرکات بیشتری داشته و نسبت به گذشته اثرگذارتر شده است ولی به نسبت بانک های دیگر دولتی کوچک تر است ولی حجم دارایی ها و تسهیلات بانک جهش داشته و در سال جاری حدود ۳۶ درصد در بخش تسهیلات رشد داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: در ۱۰ سال اخیر دو سوم تسهیلات در ۴ سال اخیر پرداخت شده و حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار داریم. امروز ماهانه هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کنیم و مجموع پرداختی تا پایان سال به ۱۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قبول سپرده و اعطای تسهیلات در تمام بانک های دنیا انجام می شود و در ایران نیز سیستم بانکی به همین صورت عمل می کند. در عین حال، در حوزه بانکداری الکترونیک نیز جزو بانک های پیشرو محسوب می‌شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه بانکداری دیجیتال نیز گام هایی برداشته شد ولی هنوز در اول راه هستیم. تصریح کرد: در آینده بانک هایی موفق تر خواهند بود که در حوزه بانکداری الکترونیک و دیجیتال گام بردارند و به روز باشند.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: با وجود توسعه ای بودن بانک، وابسته به منابع مردم و سپرده ها هستیم ولی ما نباید در بانک های توسعه ای وابسته به منابع مردم باشیم و باید از طریق دولت منابع ارزان قیمت دریافت کنیم.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون در سال جاری حتما از زیان خارج خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر ۳۰ میلیارد تومانی با معاونت زنان ریاست جمهوری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: جمع بندی این بود که در صورت موفق بودن این طرح در سال جاری، تفاهم نامه مناسبی در سال آینده برای حمایت از زنان سرپرست خانوار خواهیم داشت.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در زمینه حمایت از سیل زدگان سیستان و بلوچستان نیز تکالیفی را دنبال کردیم. در زمینه سیل ۳ استان در فروردین امسال نیز اقداماتی داشتیم. برای سیستان و بلوچستان نیز کمک بلاعوض یک میلیارد تومانی داشتیم و ۷ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی کردیم.

وی در زمینه حمایت از رونق تولید ادامه داد: تاکنون و در سال جاری ۷۳ درصد تسهیلات به بخش تعاون پرداخت شد و تا ۲۵ بهمن ماه نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. در زمینه حمایت از رونق تولید دو طرح ملی را در کشور داریم و تکالیفی در سال گذشته و امسال در حمایت از اشتغال روستایی داشتیم و تا پایان سال تلاش می کنیم ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای حمایت از اشتغال روستایی پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع تعاونی ها در بازپرداخت تسهیلات عملکرد مناسبی دارند و مجموع مطالبات غیرجاری بانک کمتر از ۹۰۰ میلیارد تومان است و به عبارتی نسبت مطالبات معوق ۶.۵ درصد است. در زمینه واگذاری اموال مازاد هم تکالیفی داریم و مجموع اموال مازاد بانک ۳۸۶ فقره با مبلغ ۷۸ میلیارد تومان است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهارداشت: مهم ترین چالش بانک کمبود سرمایه است و در حال حاضر هزار میلیارد تومان است ولی در حال حاضر دو هزار میلیارد تومان مصوب شده که پرداخت شود. برای امسال قرار است از طریق سازمان خصوصی سازی پرداخت صورت گیرد. مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان نیز بدهی ما به بانک مرکزی است که تلاش می شود به افزایش سرمایه بانک تبدیل شود که مجموعه اقدامات سرمایه بانک را تا ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

وی با اشاره به تکلیف ۳۵۰۰ میلیارد تومانی بانک ها در پرداخت تسهیلات گردشگری افزود: سهم بانک ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات به بخش تعاون سقف مشخصی نداریم و بر اساس پروژه ها پرداخت انجام می شود. البته در حوزه اشتغال روستایی سقف پرداخت ۱۵ میلیارد تومان است.

وی قیمت تمام شده پول را در حال حاضر ۱۷.۵ درصد اعلام کرد و افزود: برای جلب رضایت مشتریان و تعاونی ها، از محل رسوب حساب ها تخفیفاتی را ارائه می کنیم و در زمینه دوره بازپرداخت تسهیلات نیز شرایط مناسبی را فراهم می کنیم.

مهدیان خاطرنشان کرد: شعب بانک از ۵ فروردین هر سال می تواند تسهیلات پرداخت کند.

سعید معادی؛ مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی بانک توسعه تعاون نیز در زمینه پورتال جدید بانک به لزوم تجمیع خدمات در اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: یک بخش از پورتال ابزار مورد نیاز مشتریان است که پیش بینی شده و در زمینه معرفی محصولات و خدمات نیز برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد رونق در بخش تعاون محصولاتی را در پورتال معرفی کرده ایم. در زمینه پورتال خبری بانک نیز با اشاره به لزوم تقویت بخش تعاون، بیان داشت: از این طریق دغدغه های بخش تعاون را پیگیری خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.