×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در پایان سفر ۲ روزه خود به چهارمحال و بختیاری در شرکت موکت ظریف مصور بروجن در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با توجه به وجود کارخانه‌ها و زنجیره‌ تولید نخ، پارچه و نساجی در این استان با کیفیت بالا و قابلیت صادراتی، این استان به زودی قطب نساجی ایران خواهد شد.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه نساجی روستایی را به صورت پایلوت در ۵ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری آغاز کرده است.
رحمانی تصریح کرد: در صورت تولید محصولاتی به اندازه تامین نیاز داخل، با هدف حمایت از کالای داخلی از واردات آن محصول جلوگیری می‌شود.
وی یادآور شد: با توجه به قدمت تاریخی صنایع نساجی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت از این صنعت حمایت جدی می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نساجی ایران در بازارهای داخلی و خارجی سهم قابل توجهی دارد.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال برای توسعه صادرات غیرنفتی برنامه های اساسی اجرایی کرد.
رحمانی تاکید کرد: در این راستا ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بانک‌ها برای صادرکنندگان اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان دیدن کرد.
از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.
هم اینک ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.