×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان سرپرست امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح کاپ با هدف کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبداء در شهر تهران در حال اجراست که اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه یک نیز در همین راستا ۲ هزار مخزن تفکیک داخل مجتمع ها، مدارس، ادارات و… جانمایی کرده و علاوه بر آن اقدام به تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰ مخزن کارتن پلاست و پلاستیکی دیگر در ادارات تابعه و غیر تابعه این منطقه نموده است.

وی افزود: در حال حاضر برای تشویق و فرهنگ سازی نیروهای خدماتی در ادارات تابعه و غیر تابعه شهرداری منطقه یک ، آنها در ازای تحویل پسماند خشک جمع آوری شده به پیمانکار تفکیک پسماند مبلغی را دریافت می کنند .

جعفریان تصریح کرد: نصب ۳ دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان های قیطریه، نیاوران و جمشیدیه از دیگر اقدامات مدیریت پسماند منطقه یک است که بر اساس آن با انداختن هر بطری خالی آب و مایعات به محل مشخص شده روی دستگاه از طریق سنسور مقداری غذا برای حیوانات آزاد و حیوانات شهری می توانند از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و اجرای سنت خانه تکانی با هماهنگی انجام شده قرار است غرفه های بازیافت اقدام به جمع آوری دور ریز های حجیم منازل و تحویل اقلام مناسب ، به خیریه ها نماید.

وی بخش آموزش را از مهمترین بخش اجرای طرح کاپ دانست و گفت: ۱۰ کلبه بازیافت در مدارس مستقر است که علاوه بر جمع آوری پسماند خشک مدارس ، اقدامات آموزش و فرهنگ سازی را در خصوص روش های کاهش تولید پسماند ، روش های کم حجم سازی و نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی بین شهروندان با حضور کارشناسان و آموزشگران بازیافت ارائه می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.