×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

خسرو فروغان گران سایه-عضو اتاق بازرگانی ایران

با گذشت حدود سه ماه از ورود کرونا به ایران، امروز مشخص شده که بسیاری از بخش‌های اقتصاد ایران، تحت تاثیر شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند و در صورتی که قصد عبور از این شرایط را داریم، باید در بسیاری از بخش‌ها طرح‌های حمایتی در دستور کار قرار گیرند.

با توجه به تحریم‌های آمریکا و مشکلاتی که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با آن رو به رو بوده، قطعا دست دولت برای حمایت از تمام بخش‌های اقتصادی خالی است و سیاست بازگشایی همزمان برخی مشاغل، می‌توان راهبردی برای عبور از این مشکلات دانست.به نظر می‌رسد در شرایط فعلی یکی از اصلی‌ترین طرح‌های حمایتی که برای اقتصاد ایران مفید است، توقف سیاست‌های سلیقه‌ای و توقف هرج و مرج در دستور العمل‌هاست. یکی از مسائلی که فعالان اقتصادی را بسیار آزار داده، تغییرات مداوم قوانین و دستورالعمل‌هاست که امکان برنامه ریزی را از سرمایه گذاران می‌گیرد.

با تاکید بر لزوم توجه به خواسته‌های فوری و حقیقی فعالان اقتصادی،باید اظهار کرد نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از سودجویی‌ها و همچنین مقابله با قاچاق، جز پیش‌نیازهایی است که به تولیدکنندگان ایرانی کمک می‌کند. اگر امروز کاهش درآمدهای دولت و محدود بودن منابع حمایتی امری قطعی است، با کاهش سیاست‌های متانقض و ایجاد ثبات می‌توان لااقل یکی از اولویت‌های جدی موردنیاز فعالان اقتصادی را براورده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.