×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: به منظور صرفه جویی اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور شرکت پاکسان تولید اسید استئاریک را در دستور کار قرار داد.

حسن بقایی مدیرعامل شرکت پاکسان با تاکید بر پیچیده بودن فرایند تولید این محصول صنعتی گفت: اسید استئاریک یکی از مهمترین مواد اولیه است که در تولید پودر و صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد که پیش از این به صورت وارداتی تأمین می‌شد اما با برنامه ریزی هایی که در واحد محصولات صنعتی صورت گرفته فرایند تولید این محصول مهم در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب توانستیم این محصول را به تولید داخلی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در منابع ارزی کشور و شرکت پاکسان و لزوم حفظ و افزایش ذخائر ارزی افزود: سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و ما در جایگاهی که هستیم باید همواره تلاش کنیم تا با بومی سازی فناوری ها و استفاده از همه امکانات زمینه خودکفایی در صنعت شوینده را فراهم کنیم و گامی هرچند کوچک در این جهت برداریم.

بقایی با بیان اینکه پیش از این نیز در پاکسان اسید استئاریک در سال ۹۶ به صورت آزمایشی محدود و ۹۷ به صورت کارمزدی تولید شده بود خاطرنشان کرد: هدف ما این است با تجربیاتی که مدیران و پرسنل توانمند این مجموعه پیش از این در تولید این محصول مهم صنعتی کسب کرده‌اند بتوانیم تولید اسید استئاریک را تداوم بخشیده تاعلاوه بر تأمین نیاز پاکسان به این محصول امکان عرضه این ماده اولیه ارزشمند را به سایر صنایع نیز فراهم کنیم.

اسید استاریک موارد مصرف متعددی در صنعت دارد و از این ماده در ساخت شمع، پلاستیک، مواد آرایشی، بهداشتی، لاستیک و….. استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.