×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امید امامی افزود: براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان استخراج مواد معدنی سالانه کشور حدود ۴۰۰ میلیون تن است و ایمیدرو حدود ۱۲۰ میلیون تن استخراج دارد.

امامی با بیان اینکه پروانه بهره برداری تعداد ۱۵ معدن به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) است، گفت: تعداد ۲۱ معدن هم به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که همگی فعالیت دارند.

براساس آمار سال ۹۷ وزارت صنعت، تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری در کل کشور ۱۰ هزار و ۴۰۴ معدن بوده که از این رقم شمار پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال و بقیه غیرفعال است.

مدیر معادن سازمان ایمیدرو پیرامون برنامه واگذاری معادن تحت اختیار این سازمان گفت: براساس بند «ت» ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید، ایمیدرو باید معادن دراختیار خود را به وسیله فراخوان عمومی به روش استخراج و فروش در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وی یادآور شد: اکنون روش یاد شده در تمام معادن ایمیدرو در حال انجام است و در سال های آینده نیز این روند تداوم خواهد داشت.

معادن کوچک مقیاس

امامی در زمینه طرح احیای معادن کوچک مقیاس هم گفت: این طرح توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از ایمیدرو در دست اجرا است و در واقع این شرکت نقش تسهیل‌گر و هماهنگ کننده برای فعال سازی اینگونه معادن را ایفا می کند.

وی افزود: سازمان ایمیدرو به هیچ وجه قصد کسب مالکیت این بخش از معادن را ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.