×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید پرویز فتاح پنجشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که استاندار و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، گفت: مهمترین موضوع بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی موضوع املاک است و باید از ظرفیت این املاک برای توسعه استان استفاده شود.

وی گفت: ما زمین را برای گره‌گشایی از مردم می‌خواهیم چون حضرت امام خمینی (ره) این املاک را از حلقوم طاغوت بیرون کشید تا برای مردم تاثیری داشته باشد.

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: شاه زمین‌های بسیاری داشت اما به دردش نخورد لذا نفع ما در نفع مردم است و فقط همین می‌ماند و بقیه می‌رود.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی شایسته بهترین خدمات هستند و بنده معتقدم این مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور باشکوه خواهند داشت چون به فرموده مقام معظم رهبری دنیا می‌خواهد ببیند با این فشارها و هجمه‌ها مردم ما چگونه عمل می‌کنند.

فتاح بیان کرد: وقتی وزیر شدم نخستین سفر استانی ما به خراسان جنوبی بود و نخستین تصمیمی که گرفتم در بیرجند بود؛ به سد اسدیه رفته بودم و در مسیر به روستایی رفتم که سه هزار نفر در منطقه چون قادر به پرداخت حق انشعاب نبودند، از نعمت برق محروم بودند و تصمیم گرفتم به طور رایگان به همه آنها انشعاب برق داده شود.

وی گفت: وقتی در کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئولیت داشتم، آقای نوبخت تقاضای ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای خراسان جنوبی را داشتند که بنده تقاضا کردم این تعداد به ۱۰ هزار واحد مسکونی برسد و استاندار خراسان جنوبی بانی انجام این کار بودند.

وی افزود: بنده به استان خراسان جنوبی علاقه خاص دارم و این دلبستگی ما به دلیل مردم این منطقه است و همیشه گفته‌ام که این مردم برای نظام اسلامی همواره موجب خیر و برکت بوده‌اند و هرجا که نظام به فداکاری نیاز داشته در جبهه، راهپیمایی و غیره در خدمت نظام و رهبری عزیز بوده‌اند.

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: چندین بار از مقام معظم رهبری شنیدم که سفارش برخی نقاط استان را به بنده داشتند.

وی گفت: بنیاد مستضعفان منشاء خدماتی در گذشته بوده و ما می‌خواهیم این خدمات‌رسانی بیشتر از قبل باشد که این نیازمند همکاری همه مدیران استان است.

فتاح تصریح کرد: تولید، اشتغال و درآمد مردم باید به جایگاه واقعی خود برسد و ما هم در بنیاد مستضعفان در حد توان خود در بخش محرومیت‌زدایی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: شهرستان درمیان خراسان جنوبی را برای خدمت‌رسانی تعیین کردیم و فردا هم به این شهرستان سفر می‌کنیم و هرکاری که در وسع بنیاد مستضعفان باشد برای آبادانی و محرومیت‌زدایی این شهرستان انجام می‌دهیم.

رییس بنیاد مستضعفان امروز (پنجشنبه) در ششمین روز دهه فجر برای دیدار با مسوولان استان و بررسی سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان به خراسان جنوبی سفر کرد.

قرار است طی تفاهم‌نامه‌ای بنیاد مستضعفان به عنوان دستگاه معین محرومیت‌زدایی در شهرستان مرزی درمیان فعالیت کند.

پیش از این و همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در ۱۵ مهر امسال، برای شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و بخش درح سربیشه تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی امضا و سند توسعه این مناطق تدوین شد.

در قالب این تفاهم‌نامه‌ها که با پیگیری مدیریت عالی استان منعقد شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای محرومیت‌زدایی در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومیت‌زدایی بخش مرزی درح و قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه دستگاه‌های معین هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.