×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری ها، مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سردار  قاسم سلیمانی مصادف شده، با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت، با حضور گسترده مردم در تهران از ساعت ۹ صبح امروز همزمان با ۵۲۰۰ نقطه دیگر در کشور برگزار شد، آغاز شد و با قرائت قطعنامه پایانی و سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور پایان یافت. راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، در آستانه ورود نظام جمهوری اسلامی به ۴۱ سالگی، بار دیگر اعلام کردند که قدردان شهدای مقاومت هستند. در حاشیه این مراسم مردم بر روی پارچه‌ای بزرگ دلنوشته‌های خود را برای شهید سردار سلیمانی می‌نوشتند.
همچنین پلاکاردهایی در حمایت از سردار سلیمانی در دستان مردم بود. برخی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی با عنوان “در بهار آزادی جای سلیمانی خالی” یاد سردار شهید سلیمانی را گرامی داشتند. مردم حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران پرچمِ متحد کشورهای جبهه مقاومت را در دستان خود حمل می‌کردند. مردم با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و شعارهای “الله اکبر”، “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل”، “این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده”، “ای لشگر صاحب زمان آماده باش آماده باش”، “حیدر حیدر”، “علی ولی‌الله حیدر” و … راهپیمایی خود را ادامه دادند.
حضور گسترده اقشار گوناگون مردم از سنین مختلف در سرمای شدید هوای تهران از نکات جالب توجه این راهپیمایی بود. نصب پیکسل‌های سردار سلیمانی توسط راهپیمایان، حمل نمادین تابوت سربازان آمریکا و رژیم صهیونیستی، لگدکوب کردن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی، برگزاری نمادین دادگاه جنایتکاران جنگی محور عبری-عربی-غربی و گرامیداشت شهدای هسته‌ای از حاشیه‌های برگزاری این مراسم بود. در این مراسم تعدادی از جوانان با در دست داشتن عکس‌هایی از سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران، همبستگی خود را با این نیرو و فرمانده آن اعلام کردند. پلاکاردهایی با عنوان “ما همه قاسم سلیمانی هستیم”، مقاومت قرن بزرگ‌تر از معامله قرن”، مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل” و … در دستان مردم دیده می‌شد. همچنین ماکت موشک‌های ایرانی مزین به نام شهدای هسته‌ای و مقاومت در حاشیه این مراسم به نمایش در آمد. در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی، بخشی از دستاوردها و تسلیحات صنعت دفاعی کشور را به نمایش گذاشت. از جمله تجهیزات به نمایش درآمده در این غرفه بمب‌های هوشمند و هدایت دقیق قائم، بمب‌های هدایت‌شونده یاسین و بالابان و راکت‌های فجر-۵ بود. بیش از ۱۵۰۰ غرفه و  چندین کیلومتر امکانات صوتی در مسیر راهپیمایی امسال فعال بود و هزاران دانش‌آموز در غرفه‌ها و مسیر راهپیمایی‌کنندگان سرود اجرا کردند. همچنین شرکت‌کنندگان در این مراسم توسط بالگرد گلباران شدند.
بیش از شش هزار خبرنگار داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش دادند که بیش از سه هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی در تهران حضور داشتند. حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و عربی داشت. حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر انقلاب، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، قاضی مسعودی، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و … از جمله مقامات حاضر در این مراسم بودند.
روحانی:انتخابات و صندوق رای منجی ما است
رئیس جمهوری با یادآوری اینکه انقلاب ایران متکی بر یک انتخاب بود، تصریح کرد:مهمترین ثمره انقلاب ما همین انتخاب است. به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی  با یادآوری اینکه انقلاب مردم ایران  در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت برزگ تجلی می‌یابد، گفت: برخلاف اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین سپری شده و جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، ملت ایران با انگیزه مذهبی و بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی با دستی خالی دربرابر رژیمی تا دندان مسلح ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است، خاطر نشان کرد: مردم ما بین اسلام و کفر، حق و باطل و نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند. اگر رژیم فاسد قبل به مردم اجازه انتخابات می‌داد دیگر نیازی به انقلاب نبود؛ اگر آن رژیم مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت و قانون اساسی، حکومت و قانون اساسی مورد نظر خود را برگزینند و میان استقلال و وابستگی، استقلال را انتخاب کنند و به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد.
روحانی تصریح کرد:‌انقلاب اسلامی ایران برای این بود که درِ انتخابات در کشور بسته شده بود؛ انسداد در و دروازه انتخابات مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره و راه را برای انتخابات باز کند.
وی با اشاره به برخی اظهارات درباره انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند که انقلاب اسلامی ایران حادثه‌ای بود که چهل و یک سال قبل تحقق یافت و پدران، برادران و خواهران و مادران ما در آن عصر راه انقلاب را برگزیدند. این افراد از ما می‌پرسند که آیا امروز هم ناچاریم همان راه ۴۱ سال قبل را پیروی کنیم؟ پاسخ این است که حضور و انتخاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبوده، بلکه مردم هر روز در انتخاباتی رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند.
رئیس جمهوری گفت: در جامعه‌ای که آزادی وجود دارد، انتخابات مستمر در آن تحقق می‌یابد؛ در جامعه‌ای که مردم‌سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند، همواره انتخابات وجود دارد.
وی با اشاره به برخی برداشت‌ها از مفهوم جمهوریت در کشور، تصریح کرد: ممکن است برخی فکر کنند یا جمهوری یا اسلامی. این غلط است. ممکن است برخی فکر کنند ما جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلام تقویت شود اما با همه احترام می گویم که اشتباه می کنید دوستان. تضعیف جمهوری به تقویت اسلام نمی‌انجامد. ما در برخی مواقع نباید به دنبال این یا آن انتخاب کردن باشیم. امام به ما آموخت پیشرفت در کنار عدالت است و جمهوری در کنار اسلام.
رئیس‌جمهوری با اشار به تحریم‌های آمریکا گفت: آمریکا در دو سال گذشته که اینهمه فشار بر مردم ما وارد کرده و همه واردات و صادرات ما و نیازمندیهایمان را هدف قرار داده تا مردم ما صبرشان تمام شود آیا نتیجه لازم را گرفته؟ آنان جایگاه و عظمت ملت ایران را درک نکردند. آنان فکر می‌کنند با ۴۱ سال تمدن مواجه هستند در حالی که تمدن ایران و ایران چندهزار ساله است. آمریکا تنها با دولتمردان ایرانی مواجه نیست آنان با هشتاد میلیون نفر مواجه هستند و در آنجا که حرف از انقلاب و ایران است همه یکصدا هستند. این موضوع را در مراسم عظیم تشییع پیکر شهید سلیمانی دیدیم که همه یکصدا بودند.
روحانی تصریح کرد: به خاطر این کار یا آن کار نباید با صندوق رای قهر کنیم. چرا که انتخابات و صندوق رای منجی ما است و در دهه پنجم انقلاب که یکسال از آن گذشته است باید شاهد انجام خیلی از اصلاحات در کشور باشیم و نظام جمهوری اسلامی ما باید در سایه رای و حضور مردم نوسازی، سالمتر و شکوفاتر شود. نباید با صندوق رای و انتخابات قهر کنیم. بلکه به هر صورتی که هست باید پای صندوق انتخابات برویم. امام ما را به انتخابات دعوت کرد تا صندوق رای را رها نکنیم. همچنین رهبری معظم انقلاب در هر انتخاباتی تاکید کرد که در انتخابات حضور پیدا کنیم. انتخابات غیر از عظمت و امنیت ملی و همچنین ایستادگی در برابر دشمن هدف مهم و ارزشمندی دارد و آن تقویت نهاد انتخابات است.
واکنش رسانه های خارجی به حضور پرشور مردم
روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» در وبسایت خود گزارش داد که از صبح امروز، «راهپیمایی‌های گسترده‌ای به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در گوشه‌ و کنار ایران برگزار شد».
این روزنامه خبر داد که این راهیپمایی‌های گسترده در وضعیتی صورت می‌گیرد که ایران «با وضع اقتصادی دشوار و فشارهای خارجی روزافزون» مواجه است.
القدس العربی در عین حال اذعان کرد که «این مشارکت گسترده، علی‌رغم موج سرمای بسیار شدیدی است که کشور [ایران] شاهد آن است». شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» در گزارشی در مورد راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اذعان کرده است که جمعیت انبوهی از مردم در این مراسم حضور داشتند.  در گزارش این شبکه آمده است: «بعد از آنکه مقام‌های [ایرانی] خواهان آن شدند که برای نمایش اتحاد، حضور گسترده‌ای [در راهپیمایی] صورت گیرد، راهپیمایی‌هایی با جمعیتی انبوه در تهران برگزار شد.» اما خبرگزاری فرانسه جزو رسانه‌هایی بود که به طور گسترده مراسم امروز را پوشش داد و نوشت: «هزاران نفر از ایرانی‌ها روز سه‌شنبه در نمایشی از اتحاد همزمان با تنش‌های اوج‌گرفته با ایالات متحده، برای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی تجمع کردند.» این رسانه اشاره کرده است که حاضران در این راهپیمایی تصاویر امام خمینی (ره)، پرچم‌های ایران و دست‌نوشته‌هایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «تا آخر ایستاده‌ایم» به دست داشتند. خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز در گزارش خود درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نوشت: «به رغم تشدید تنش‌ها با ایالات متحده، ده‌ها هزار ایرانی امروز (سه‌شنبه) در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها حضور یافتند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند».
قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر نفوذ در ارکان تصمیم‌سازی کشور
در پایان قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ در راهپیمایی امسال در ۶ بند قرائت شد که در بندهای ابتدایی آن آمده است:

  • ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن(قدس الله نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)،ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می دانیم.
    ۲- عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی ‌المهندس و یاران همرزم‌شان از شیطان بزرگ آمریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان آمریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز آمریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست.
    ۳- نقض عهد پی در پی و خروج یک‌جانبه و مستکبرانه از معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه برجام، گواه مستدل و منطقی بر چرایی بی‌اعتمادی مطلق به آمریکای جهان‌خوار و هم‌پیمانان اروپایی آن بوده و اقدام ننگین رئیس جمهور پست و حقیر ایالات متحده در ترور ناجوانمردانه سرداران بزرگ جبهه مقاومت را اثبات‌کننده تروریست دولتی بودن هیأت حاکمه‌ ام‌الفساد قرن، آمریکا دانسته، هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دلبستن به بیگانگان را شدیدا محکوم می نمائیم.
    ۴- توطئه احمقانه و خبیثانه آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله ننگین قرن» که به توفیق الهی و مقاومت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از هم اکنون به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد  و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد را محکوم و تداوم حمایت همه‌جانبه از جبهه با صلابت مقاومت اسلامی، خاصه مردم ستمدیده و شجاع فلسطین و آرمان قدس شریف تا محو کامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را خواهانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.