×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، «سورنا ستاری» امروز (چهارشنبه) در خاتمه مراسم عقد تفاهم نامه ایران خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو در جمع خبرنگاران افزود: نگاهی به سیر تحول خودروسازی کشور نشان می‌دهد این صنعت در حال بومی سازی طراحی‌هاست که همان دانش‌بنیانی این صنعت را تشکیل می‌دهد.

به گفته این مقام مسوول، امروز توان طراحی پلتفرم‌ها و ماشین‌آلات در این صنعت وجود دارد و خودروسازی می‌تواند محرک بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و بازار فوق العاده‌ای برایشان ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد حرکتی که در داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات این صنعت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده، با همان قوت در حوزه طراحی نیز پیگیری شود.

ستاری گفت:‌ در آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو خواهیم شنید که نمونه آن رونمایی از چهار خودروی جدید در روز جاری در حیاط دولت با حضور رئیس‌جمهوری بود.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر امروز رییس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت، از چهار خودروی جدید و بهینه‌سازی شده داخلی که آماده عرضه به بازار هستند، بازدید کرد.

خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، کراس اوور از مگا پلتفرم ایرانی و K۱۳۲  از جمله محصولات رونمایی شده بود. بالای ۹۰ درصد قطعات این محصولات ساخت داخل است و در تولید آنها به استانداردهای روز دنیا، داشتن مصرف پایین سوخت و کمترین میزان آلودگی برای محیط زیست توجه شده است.

دو محصول سدان و کراس‌اوور (نیم‌شاسی) تولیدی گروه سایپا با اتکا به مگاپلت‌فرم کاملا ایرانی SP۱۰۰ قرار است در سال‌ ۱۳۹۹ به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد:‌ باید طراحی‌ها توسط خودمان انجام شود، زیرا در این صورت است که می توانیم نیروهای تخصص را به‌کارگیری کرده و نگه داریم.

ستاری، درباره رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: بخشی از این موضوع به رویدادهایی برمی‌گردد که این روزها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، ساپکو و غیره در حال برگزاری است، از طرفی شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک هنوز به آن سطح از بلوغ نرسیده‌اند که با شرکت‌های بزرگ کار کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان در شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی خرید بخشی از سهام این شرکت‌ها، خاطرنشان‌کرد: این مهم به بزرگ شدن همین شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

این مقام مسوول بیان داشت: بسیاری از بخش‌های پلتفرم های جدید ایران خودرو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و این سرمایه گذاری در شرکت‌هایی که دانش بنیان هستند موجب بزرگتر شدن‌شان می‌شود.

وی اظهار داشت: یک اکوسیستم در حوزه صنعت خودروسازی در حال شکل‌گیری است که محور آن خودروسازان هستند و اگر شرکت‌های خودروساز برای حل مشکلات خود از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند، توسعه مدنظر کشور در این صنعت اتفاق خواهد افتاد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.