×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن اعلام کرد: براساس مصوبه جدید بانک مسکن، به مالکان خوش حساب مسکن مهر تسهیلات جدیدی اعطا خواهد شد.

وی توضیح داد: این تسهیلات در قالب تسهیلات جعاله(تسهیلات تعمیرات مسکن مهر ) به مالکان خوش حساب مسکن مهر پرداخت می شود و منظور از مالکان خوش حساب آن دسته از مالکان مسکن مهر است که طی سال های گذشته تاکنون اقدام به فروش اقساطی واحد مسکونی کرده،کارت قسط دریافت کرده و به صورت مرتب و مستمر اقدام به پرداخت اقساط ماهانه تسهیلات مسکن مهر خود کرده اند. به این گروه از افراد تسهیلات جدیدی در قالب تسهیلات تعمیرات مسکن مهر -در صورت تمایل و ارائه درخواست به بانک مسکن-تعلق خواهد گرفت.

علمداری با بیان اینکه ملاک و معیار پرداخت این تسهیلات به متقاضیان این است که متقاضی حتما کارت قسط دریافت کرده و اقدام به پرداخت اقساط ماهانه خود کرده باشد، است، خاطرنشان کرد:سقف این تسهیلات همانند تسهیلاتی که هم اکنون به سایر واحدهای مسکونی از بابت تعمیرات(تسهیلات جعاله) پرداخت می شود همان ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد است. مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز مانند تسهیلات جعاله ای که هم اکنون در بانک مسکن به متقاضیان واجد شرایط همه واحدهای مسکونی تعلق می گیرد ۵ ساله بوده و اکثر قریب به اتفاق این تسهیلات با استفاده و ارائه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن قابل پرداخت است. وی همچنین رقم اقساط ماهانه این تسهیلات را حدود یک میلیون تومان اعلام کرد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین اعلام کرد: متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات تعمیرات واحدهای مسکونی مهر می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن اقدام به ارائه درخواست برای دریافت این تسهیلات کنند و فرآیند پرداخت این تسهیلات به مالکان مسکن مهر همچون مالکان سایر واحدهای مسکونی به شرط واجد شرایط بودن متقاضی از هم اکنون برقرار است.

علمداری یکی از دلایل این موضوع را کمک به مالکان آن دسته از واحدهای مسکن مهر اعلام کرد که به دلیل سکونت چند ساله در واحدهایشان، هم اکنون تمایل به انجام تعمیرات و بازسازی واحدشان دارند.

وی همچنین پرداخت این تسهیلات برای واحدهای نوساز مسکن مهر را نیز بلامانع اعلام کرد به شرط آنکه فرآیند فروش اقساطی و دریافت کارت قسط از سوی مالک انجام شده باشد و فرد به صورت مرتب و مستمر در حال پرداخت اقساط ماهانه خود به بانک باشد.

علمداری در این خصوص توضیح داد: هیچ محدودیتی از بابت سن بنا برای پرداخت تسهیلات تعمیرات مسکن مهر به مالکان واجد شرایط در نظر گرفته نشده است. چرا که در برخی از واحدهای تازه ساز نیز به دلیل وجود برخی نواقص مالکان به منابع مالی به منظور تکمیل واحد از قبیل نصب کابینت، پکیج و سایر تاسیسات و تجهیزاتی که احتمالا سازنده بر روی واحد نصب کرده است نیاز خواهند داشت. از این رو این گروه از مالکان مسکن مهر نیز که کارت قسط دریافت کرده، خوش حساب هستند واقساط ماهانه خود را مطابق با روال به بانک پرداخت می کنند می توانند تسهیلات جعاله مسکن مهر دریافت کنند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.