×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول)، محسن محمودی با اشاره به اینکه ثبت این رکورد در پتروشیمی لردگان افتخاری برای صنعت پتروشیمی است، گفت: آمارها و شاخص‌های HSE (ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست) نشان‌دهنده این است که توجه لازم به این مقوله مهم در سطح شرکت وجود دارد. ۲۶ میلیون نفرساعت بدون حادثه عملیاتی ثبت شده است و امیدواریم پس از راه‌اندازی شرکت این رکورد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است در واقع ادامه سال رونق تولید و مکمل اهداف عالیه آن است، ادامه داد: جهش تولید زمینه‌ساز جهش اشتغال صنعتی و رفع بیکاری جوانان به شمار می‌رود. امیدواریم با راه‌اندازی پتروشیمی اوره لردگان، نتایج و اهداف حداکثری نامگذاری امسال حاصل شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با بیان اینکه التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست، دقت و مسئولیت‌پذیری کارکنان از مهم‌ترین عوامل در بهبود شاخص‌های اچ‌اس‌یی و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه است، تصریح کرد: این شرکت در راه‌اندازی این مجتمع در چارچوب یک نظام مدیریت اچ‌اس‌یی با رویکردی پیشگیرانه به پایش و ارزیابی عملکرد عناصر مختلف سیستمی پرداخته است و با اجرای کارآمد و اثربخش آن همراه با بازخورد برای بهبود مستمر در راستای نیل به اهداف کلان مجموعه در حرکت است.

محمودی با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام‌شده وضع سیستم ایمنی شرکت رضایت‌بخش است و با استانداردهای جهانی هم‌خوانی لازم را دارد، گفت: این شرکت در وضع سبز است و راه‌اندازی بدون حادثه را در کارنامه خود دارد.

وی اظهار کرد: «ایمنی همراه با کار» کلیدواژه‌ای است که در قالب آن می‌توان نیازهای فزاینده در صنعت برای افزایش بهره‌وری، صیانت از نیروی انسانی، حفاظت از محیط زیست به روش صحیح و مناسب و حفاظت از سرمایه‌ها و اعتبار سازمان را محقق ساخت.

پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پترول و تولیدکننده اوره و آمونیاک است که پس از بهره‌برداری، ظرفیت تولید سالانه ۱۰۷۳ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک را دارد. بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف خواهد شد و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است. 

عمده‌ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است. آمونیاک را می‌توان هم به‌صورت مستقیم به‌عنوان کود شیمیایی به کاربرد و هم در تولیدموادی‌ مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی‌آمونیوم فسفات و اوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.