×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

دکتر بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل در مصاحبه با خبرنگار ما و با اشاره به جلسات قبلی با مدیران ذوب آهن اصفهان گفت: افغانستان بازار خوبی برای محصولات ذوب آهن است و می تواند تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن اصفهان باشد. به شرط اینکه در این خصوص کار شود و این ارتباط برقرار گردد. اگر این کار انجام شود ذوب آهن ذوب آهن در تولیدات خود می تواند شاهد جهشی چشمگیر باشد.
وی افزود : خوشبختانه درافغانستان منابع غنی و خیلی خوبی وجود دارد ، فقط یکسری موارد دست و پاگیر اداری وجود دارد که انشاالله بتوانیم این موارد را حل کنیم و به نتیجه برسیم.
دکتر امینیان خاطر نشان کرد: درخصوص تهاتر مواد اولیه با ریل ذوب آهن ، مدیر عامل ذوب آهن نیز قبلا” اشاره ای داشتند و ما پی گیر این موضوع هستیم. البته هنوز صنعت ریلی در افغانستان خیلی جا نیفتاده است ، خود ما راه آهنی در دست ساخت داریم که به هرات می رسد، انشاالله در این پروژه از ریل ذوب آهن استفاده خواهد شد.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده بهینه از فرصت های نمایشگاهی در افغانستان گفت: این نمایشگاه باید فرصتی باشد برای شناخت و ارتباط طرف های تجاری، مشکل عمده ما اکنون عدم شناخت متقابل از همدیگر است. امیدوارم این نمایشگاه فرصتی باشد تا این ارتباط و شناخت ایجاد شود.
سفیر ایران در افغانستان با قدردانی از مشارکت خوب ذوب آهن اصفهان در این نمایشگاه افزود: حضور پر رنگ ذوب آهن در این نمایشگاه قدم خیلی خوبی بوده که انشاالله نتایج خوبی نیز حاصل شود.
گفتنی است هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ۱۳۹۸ با حضور بیش از ۷۰ شرکت ایرانی در محل هتل قصر اورانوس شهر کابل در حال برگزاری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.