×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Energy live news انتظار می رود میزان تولید جهانی زغالسنگ به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سال ۲۰۲۰میلادی تنها شاهد رشد ۰.۵ درصدی باشد. پیش بینی ها حاکی از این است که میزان تولید جهانی این ماده معدنی از ۸ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تن در سال گذشته میلادی به ۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش خواهد یافت.

طی ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی میزان تولید زغالسنگ چین به دلیل طولانی شدن تعطیلات سال نو و اجرای قرنطینه برای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا شاهد افت ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی بود. اما این کشور در نظر دارد افت تولید را تا پایان سال جاری به ۱.۲درصد کاهش دهد.
به عقیده یک تحلیلگر ارشد معدنی، تولید جهانی زغالسنگ در مقایسه با سایر کامودیتی ها تاثیر کمتری از شیوع ویروس کرونا می پذیرد. چرا که در دوران قرنطینه و محدودیت نیز معادن زغالسنگ حرارتی به منظور تامین انرژی مورد نیاز مجوز فعالیت دارند.

همچنین پیش بینی می شود به دلیل افزایش تقاضا در چین و هند طی چهار سال آینده تولید زغالسنگ حرارتی با نرخ رشد ۱.۹ درصد افزایش یابد.
این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی در هند طی سال جاری میلادی با ۸.۳ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۴۵ میلیون تن پیش بینی شده است.
زغال سنگ یکی از منابع انرژی است که بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریکا و استرالیا قراردارد. چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده این ماده معدنی در جهان به شمار می رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.