×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، لطفعلی بخشی، درباره تاثیرات آزاد سازی سهام عدالت بر اقتصاد و جیب مردم، اظهار کرد: اگر قرار است به کسانی که سهام عدالت دارند، مجوز داده شود تا بتوانند سهام خود را بفروشند؛ توصیه می‌کنم که یک تمهیدی اندیشه شود تا مردم نتوانند تمام سهام خود را به صورت یکجا بفروشند زیرا در پی این امر، یک هجومی به بازار سرمایه رخ خواهد داد که قیمت‌ها کاسته می‌شود و چیزی عاید این سهامداران نخواهد شد.

وی ادامه داد: باید یک تمهیداتی دیده شود تا سهامداران تشویق شوند که سهام خود را به سهام‌هایی که وجود دارد تبدیل کنند و اگر مایل به فروش هستند، سهام خود را در چهار قسط با یک فاصله زمانی ۲ تا ۳ ماه بفروشند. 

برای فروش سهام عدالت احتیاط کنید

این کارشناس اقتصادی افزود: با آزادسازی سهام عدالت نباید اجازه داد که یک هجوم گسترده‌ای وارد بورس شود زیرا، خیلی از سهامداران که به پول نیاز دارند، سهام خود را به قیمت پایین می‌فروشند و وقتی که تمام سهامداران برای فروش سهام خود به بازار سرمایه هجوم بیاورند، صف فروش تشکیل می‌شود و قیمت سهام کاهش می‌یابد. 

بخشی در پایان سخنانش با بیان اینکه دولت با این اقدام تمهیدی درنظر گرفته که سهامداران این نوع سهام با فروش آن پولی بدست بیاورند، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به این نکته توجه شود که این سهامداران حداقل ضرر را ببینند یا حتی ضرری نبینند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.