×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۳ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،معاون اداره کل رفاه کارکنان جلال الدین فیروزی درباره اقدامات بانک برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح شعب و ستاد گفت: به‌ طورکلی برنامه‌های بانک برای سازگاری با کرونا در سه محور شامل صیانت از کارکنان، صیانت از مراجعین و ارایه خدمت‌رسانی در قالب بایدها و نبایدهای تخصصی در شرایط کرونا تاکنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص درباره نحوه شیوع، پیشگیری و کنترل‌های فردی، محیطی و اجتماعی، علائم بیماری و … در قالب ۲۸ فقره اطلاعیه تحت نظر پزشک معتمد بانک اطلاع‌رسانی‌ شد؛ اقداماتی از جمله بررسی و کنترل حضوروغیاب بیماران (فرایند صدور مجوز غیبت یا حضور بیماران خاص و زمینه‌ای، مبتلایان به ویروس کرونا، افراد مشکوک به ابتلا)، راهنمای کنترل محیطی مطابق با دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و الزامات سلامت محیط کار اعم از ماسک زدن اجباری، تأکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی، قالب‌بندی رفتار کارکنان در امور تغذیه و پذیرایی، شستشوی مداوم دست‌ها و پیشنهاد استفاده از شیلد به‌ویژه در شعب از جمله این آگاهی‌بخشی به شمار می‌رود.

معاون اداره کل رفاه کارکنان افزود: همچنین اطلاع‌رسانی در مورد علائم بیماری و ثبت در سامانه ۴۰۳۰ و اعلام اسامی و نشانی محل مراکز درمان سرپایی پذیرش ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های مربوط به مبتلایان به کرونا در سطح استان تهران و کلیه شهرستان‌ها، دعوت به تکمیل فرم خوداظهاری تعبیه‌شده در پورتال شخصی با موضوع کرونا، درج دستورالعمل پیشگیری از کرونا در قالب اطلاعیه در سیستم اتوماسیون اداری و اخذ اطلاعات و مدارک از همکاران مبتلا به بیماری کرونا و پیگیری پروسه درمان و بهبودی آنان از دیگر اقدامات این بخش بود.

فیروزی تصریح کرد: اداره کل رفاه کارکنان بانک هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا تحت نظر پزشک معتمد بانک نسبت به انتخاب مرکز مناسب با توجه به کیفیت پاسخگویی، صحت نتایج اعلامی و در دسترس بودن مکان آزمایشگاه برای مراجعه همکاران به‌منظور انجام تست کرونا اقدام کرده و قرارداد منعقد کرد.

معاون اداره کل رفاه کارکنان با بیان اقدامات بانک در راستای صیانت از کارکنان و مراجعان بانک در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: در بخش اجرای روش‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ساعت کار و تعداد افراد حاضر در محل کار، در قالب ارایه دستورالعمل حضور ۵۰ تا ۷۰ درصدی کارکنان، اجرای شیفت‌بندی و طرح دورکاری، اعلام اتوماسیونی و پیامکی کاهش ساعت کاری در واحدهای خدمت‌رسان سازمان، تقلیل ۱٫۵ ساعت کار موظف روزانه و توقف کار باجه عصر در شعب، عدم حضور بیماران خاص در ایام شیوع و جایگزینی شعب یا کارکنان مورد نیاز در مواقعی که به علت شیوع بالای ویروس خدمت‌رسانی به مشتریان مختل نشود، نیز در بانک مسکن صورت گرفت.

وی ادامه داد: اعلام و اجرای تغییرات و تمهیدات مناسب با حداقل‌سازی نقاط تماس و گسترش ویروس با همکاری اداره کل امور کارکنان در قالب ثبت ورود و خروج کارکنان وابسته به کارت شناسایی در مجاورت دستگاه ضدعفونی ورودی ساختمان‌ها و حذف اثرانگشت، دریافت و ثبت نتیجه آزمایش مبتلایان و تنظیم و ارسال روزانه اطلاعات به هیأت مدیره محترم بانک با همکاری اداره کل رفاه کارکنان و اداره کل حفاظت پرسنلی نیز در این روزهای کرونایی از سوی این اداره کل همواره صورت می‌پذیرد.

فیروزی، تجهیز واحدهای بانک به دستگاه ضدعفونی‌کننده‌دست و شارژ مداوم مایع ضدعفونی، قرار دادن دستگاه در محل مناسب و قابل‌دسترس مراجعین و کارکنان بر اساس پروتکل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با همکاری اداره کل تجهیز و پشتیبانی در محور صیانت از کارکنان و مراجعان به بانک و تماس تلفنی و مکاتبه با مدیریت‌های شعب و ادارات مرکزی برای اعلام اسامی مبتلایان و بهبودیافتگان به‌صورت روزانه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

به گفته معاون اداره کل رفاه کارکنان، ضدعفونی محل حضور فرد مبتلا، هماهنگی بابت عدم حضور، قرنطینه‌سازی، پیگیری، حمایت‌های مقتضی برای کارکنان مبتلا و خانواده آنان از طرف واحد مددکاری بانک در محور صیانت از کارکنان و مراجعان به بانک، تنظیم و تکمیل پرسشنامه در ابتدای شیوع ویروس با هدف بررسی و رفع ابهامات اولیه وضعیت بیماران در شروع اپیدمی ویروس کرونا و بررسی انتقال و شیوع در بین همکاران از سوی اداره کل رفاه کارکنان از جمله اقدامات دیگر بانک در حوزه صیانت از کارکنان و مراجعان در ایام بیماری کرونا است.

همچنین پیام‌های پیشگیرانه و توصیه‌ای در خصوص ویروس کرونا در هفته‌نامه داخلی بانک با هدف ارتقای سطح هوشیاری و توجه دادن همکاران، طراحی بروشورهای الکترونیکی اطلاع‌رسانی خدمات و محصولات بانک و هشدارهای امنیتی با همکاری اداره کل روابط عمومی به‌منظور بالابردن هوشیاری و توجه دادن مشتریان و همکاران و انجام کمپین‌های اطلاع‌رسانی از طریق ابزارهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی، پورتال و نمایشگرهای شعب در خصوص خدمات غیرحضوری با همکاری اداره کل روابط عمومی برای ارتقای سطح آگاهی مشتریان از اقدامات دیگری بود که فیروزی از آن یاد کرد.

معاون اداره کل رفاه کارکنان گفت: برگزاری مسابقه از طریق شبکه‌های اجتماعی با هدف آشنایی با خدمات غیرحضوری با همکاری اداره کل روابط عمومی و ارتقای هوشیاری و توجه دادن همکاران به‌منظور کاهش احتمال ابتلا ناشی از مراجعات حضوری، ایجاد حفاظ بین مراجعین و همکاران در شعب برای پیشگیری از ابتلای آنان با همکاری اداره کل ساختمان در ایام کرونا صورت گرفت.

وی افزود: لغو برنامه عادی سالیانه آموزش حضوری در ابتدای سال جاری و تنظیم مجدد تقویم آموزشی در بستر سامانه آموزش الکترونیکی ۶ ماهه اول و دوم سال جاری با هدف الزام به عدم تجمع افراد در محیط‌های بسته و رعایت فاصله اجتماعی با همکاری اداره کل آموزش در قالب تولید محتوای کاربردی و توسعه آرشیو محتوایی سامانه LMS، افزایش حجم سرانه آموزشی با توجه به پیش‌بینی استمرار وضعیت اپیدمی بیماری، برگزاری آموزش آنلاین در دوره‌هایی که الزام به اجرای تعاملی و پرسش و پاسخ دارند و پیگیری ارتقای سامانه و رفع محدودیت‌های مختلف موجود در سامانه فعلی با هدف استمرار ارایه خدمت آموزشی و رفع نیازمندی‌های جدید صورت گرفت.

فیروزی ادامه داد: با هدف پیشگیری از ابتلا مراجعین و همکاران و همکاری اداره کل بانکداری الکترونیک اقدامی از جمله تغییر پیام صفحات دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک در راستای اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا، غیرفعال کردن ارسال پیامک‌های اخطار اقساط معوق به تسهیلات‌گیرنده و ضامنین، افزایش سقف مبلغ برداشت وجه نقد از خودپرداز به پنج میلیون ریال و همچنین افزایش سقف مبلغ انتقال وجه کارتی (مسکنی/شتابی) در تمامی درگاه‌های بانک مسکن به ۱۰۰ میلیون ریال و فعال‌سازی مجدد نسخه قدیمی همراه‌بانک به دلیل پیشگیری از مراجعه غیرضروری به شعب طی هماهنگی با شرکت پشتیبان نسخه قبلی همراه بانک انجام شد.

فیروزی، اقدامات دیگری هم فهرست کرد: ایجاد، توسعه و پشتیبانی خدمات غیرحضوری در بستر خدمات بانکداری الکترونیک با هدف پیشگیری از ابتلا مراجعین و همکاران و همکاری مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب برقراری امکان افتتاح حساب غیرحضوری در پورتال بانک برای مشتریان دارای حساب قبلی نزد بانک، امکان تشکیل پرونده غیرحضوری از طریق پورتال بانک برای تسهیلات خرید خانه، جعاله و فروش اقساطی سهم‌الشرکه، ایجاد امکان افتتاح حساب سپرده به‌صورت مجازی برای عموم مشتریان (کسانی که قبلاً نزد بانک حساب نداشته‌اند) و ایجاد امکان عملیات خرید در پایانه‌های فروشگاهی بدون نیاز به استفاده از کارت با استفاده از بارکد صورت گرفت.

وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از ابتلا مراجعان و همکاران پیاده‌سازی سامانه جامع ارزیابی املاک با همکاری مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین برقراری امکان تشکیل پرونده غیرحضوری برای تمامی تسهیلات مورد نیاز مشتریان با همکاری اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری انجام شد.

فیروزی تصریح کرد: امهال سه‌ماهه پرداخت اقساط در اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا موضوع نامه شماره ۴۳۵۶۵۲ /۹۸ مورخ ۱۵/۱۲/۹۸ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری اداره کل پیگیری وصول مطالبات با هدف صیانت از مراجعان نیز در همین ایام صورت پذیرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که چه همکارانی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند، گفت: طبق نظر پزشک معتمد بانک با توجه به اپیدمی این بیماری و سطح گسترده درگیری افراد جامعه تمامی مردم در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند اما احتمال ابتلا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای همچون دیابت، بیماری‌های قلبی، انواع سرطان، پیوند اعضا، ام اس، مصرف‌کنندگان داروهای نقص ایمنی، سالمندان و افرادی که اصول بهداشتی همچون استفاده مداوم از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی گفت: هر فرد حاضر در جامعه موظف است با توجه به شرایط موجود، تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را در راستای حفظ سلامت خود و دیگران رعایت کند و لازم است نظارت مداوم و دقیق بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها از طرف مسوولان در تمامی واحدهای بانک صورت پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.