×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه پیاده‌سازی تبصره مذکور، در واقع تلاشی برای جایگزین کردن فاکتور راننده به جای فاکتور مالک و همچنین عادلانه‌تر کردن حق بیمه‌ها از طریق توجه به سطح ریسک راننده و سطح ریسک وسیله نقلیه است.
بر پایه این گزارش در این تحقیق با جمع‌آوری متغیرهای تاثیرگذار در محاسبه حق بیمه شخص ثالث بر اساس ماده ۱۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث، تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث، نرخنامه بیمه مرکزی، آیین‌نامه ماده ۱۸ و بهره‌گیری از تجارب جهانی از طریق طرح‌های پژوهشی انجام‌شده در پژوهشکده بیمه عوامل مؤثر در تعیین حق‌بیمه شخص ثالث به تفکیک ویژگی‌های فردی راننده، ویژگی‌های وسیله نقلیه و همچنین سایر ویژگی‌ها تعیین شدند.
لازم به ذکر است که در راستای تهیه این گزارش، علاوه بر برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و نشست‌های تخصصی، از نظرات ارزشمند خبرگان حوزه بیمه اتومبیل برای شناسایی پیچیدگی‌ها و چالش‌های فنی و اجتماعی اجرای تبصره ۱ ماده ۱۸ استفاده شده است. همچنین فاز دوم این گزارش با تاکید بر ابعاد فنی و استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی برای ارزیابی آثار لحاظ ویژگی‌های راننده در بیمه‌های شخص ثالث بر نرخ خسارت‌ها و تاثیر آن بر حق بیمه‌‌ها در دستور کار پژوهشکده قرار دارد.
متن کامل این گزارش در آدرس http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1204 قابل دسترسی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.