×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی در اختتامیه کارگاه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه استان گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اولین ابزار و سلاح پلیس، قدرت بیان و نحوه گفت وگوی صحیح او است برهمین اساس ارزیابی مردم در ابتدا از شخصیت مامور مربوط به نحوه گفتار و حسن سلوک وی است.

وی، برگزاری دوره های تعالی رفتار برای بیش از ۱۰ هزار مامور کلانتری و پاسگاه را از محورهای اصلی پلیس پیشگیری در سال جدید برشمرد و عنوان کرد: هفته گذشته اولین دوره در سطح کشور با حضور ۴۰۰ نفر از طریق پلیس پیشگیری ناجا و دوره دوم توسط پلیس پیشگیری انتظامی استان گیلان به عنوان اولین استان پیشتاز برای ۳۰۰ نفر از کارکنان برگزار شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، اجرای قوانین و مقررات منهای اخلاق اسلامی را باعث نارضایتی مردم خواند و اظهار داشت: با اخلاق و گفتار صحیح باید قانون را اجرا کرد. 

معصوم بیگی، هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقاء و بهبود رفتار با مردم دانست و ادامه داد: در صدد هستیم در تمام کلانتری ها تحول بنیادین در نوع رفتار، بینش، کلام و گفتمان کارکنان ایجاد کنیم.

وی با طرح این موضوع که موثرترین گام در تحول کوپ؛ تحول در گفتمان و کلام است، تصریح کرد: اجرای قانون باید توام با محبت و مهربانی و اقتدار باشد چراکه نمی توان بین اقتدار و رافت پلیس جدایی قائل شد، زیرا پلیس هم مظهر اقتدار است و هم نمود اخلاق.

بر اساس اعلام سایت پلیس، معصوم بیگی، کلانتری و پاسگاه ها را “عبادتگاه” خواند و افزود: محلی مقدس‌تر از کلانتری و پاسگاه‌ها برای خدمت به مردم وجود ندارد این مکان ها دارای آدابی است که ما باید این آداب را رعایت کنیم و برای مردم  نمونه، الگو و اسوه باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: رفتار ماموران باید کاملا بر مبنای قانون و اخلاق باشد و آنها بایستی در رعایت و اجرای قوانین و مقررات سرآمد باشند و گفتار و رفتارشان الگو، سرمشق و الهام بخش باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.