×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: اکبر قنبرپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا درخصوص خوشه‌های نوآوری افزود: خوشه نوآوری در حوزه فناوری و نوآوری به آن معنایی که مرسوم هست در کشور نداریم، یکی از برنامه‌هایی که در پارک علم وفناوری پردیس دنبال می‌کنیم، خوشه سازی بر مبنای ظرفیت هایی است که در منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: درمنطقه پردیس تهران سه صنعت بزرگ فعال داریم، یک صنعت درودگری و مبلمان است که در حال حاضر بسیاری از برندهای مبلمان دراین منطقه مشغول به فعالیت هستند؛ صنعت بزرگ دوم این منطقه قطعه سازی است و صنعت سوم نیز صنایع فلزی هست.

معاون نوآوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: برنامه ما در پارک فناوری پردیس، ایجاد خوشه های نوآوری برمبنای مزایای منطقه است. ما شرکت های بسیارزیادی در پارک فناوری پردیس داریم که در حوزه های آی سی تی، نرم افزار و درکنار آن شرکت هایی درحوزه سلامت فعالیت می‌کنند. تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این پارک داریم و با پتانسیل‌هایی که منطقه پردیس دارد، در واقع چند خوشه نوآوری را در منطقه خود اجرا کنیم.

قنبرپور اظهارکرد: آنچه به عنوان خوشه نوآوری مصطلح است به این معناست که از جریان بالا دستی تا جریان پایین دستی همه بازیگران در این خوشه حضور دارند و با هم همکاری و تلاش می‌کنند که مشکلات همدیگر را با زنجیره‌ای که می‌سازند برطرف کنند.

وی یادآور شد: درکشور با همت مجموعه سازمان صنایع کوچک، ده‌ها خوشه صنعتی از جمله خوشه چرم، سنگ و موادغذایی در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است و ولی هنوز درحوزه نوآوری خوشه‌ای در کشور نداریم.

معاون نوآوری پارک فناوری پردیس افزود: ما درمنطقه پردیس به ایجاد یک ناحیه نوآوری فکر می‌کنیم و این خوشه ها بخش قابل توجهی از این ناحیه هستند، در واقع ما در ناحیه مورد نظر، شرکت های فناور داریم اما باید توجه کنیم که علاوه بر آن‌ها، صنایع زیادی در منطقه هستند و کار می‌کنند که باید دانشگاه‌های منطقه پردیس به سمت ایجاد رشته های مرتبط با این صنایع حرکت کنند. این موضوع جزو برنامه‌های پارک فناوری پردیس در راه اندازی ناحیه نوآوری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.