×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، فعالیت‌های بانک به صورتی هدایت شد که ضمن ارتقای ایمنی و بهداشت محیط شعب و حفظ سلامت مراجعین و همکاران، امکان ارائه خدمات تخصصی و عمومی بانکی به تعاونگران، کارآفرینان و عموم جامعه فراهم باشد.
بانک توسعه تعاون همگام با اقدامات یکپارچه و پیشگیرانه شبکه بانکی و با هدف تامین ملاحظات بهداشتی، محیطی و اجتماعی برای حفظ سلامت مشتریان و کارکنان و با رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی با همکاری واحدهای مختلف ستادی و صف نسبت به اتخاذ تدابیر لازم و اجرای فوری اقدامات پیشگیرانه در دو بعد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اهتمام نموده است.


انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه در راستای حمایت از تولید‌کنندگان لوازم پزشکی و بهداشتی در راستای حمایت از تولیدکنندگان لوازم پزشکی و بهداشتی

تفاهم‌نامه چهارجانبه‌‌ای میان بانک توسعه تعاون، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون منعقد گردید.

مطابق این تفاهم‌نامه به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های تعاونی تولیدکننده کالای طبی به ویژه «دستکش و ماسک»، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی پرداخت می‌شود.

علی‌رغم محدودیت زمانی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ساعت کار بانک؛ مراحل تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و پرداخت تسهیلات به‌سرعت پیگیری و انجام گردیده است و مراحل اجرایی اعطای تسهیلات به‌صورت دائم رصد می‌شود و با تلاش و پیگیری همکاران خدوم بانک توسعه تعاون، ظرفیت مناسبی برای وفور محصولات مورد نیاز جامعه پزشکی و عمومی جامعه شکل گرفته است.

این تسهیلات که از محل منابع داخلی و با سود ۱۴ درصدی به‌صورت سرمایه در گردش در اختیار این شرکت‌ها گرفته است به‌صورت روزمره نظارت می‌شود تا در انجام فرآیند اعطای تسهیلات، تکمیل مدارک و دریافت تضمینات، نهایت سهل و آسان‌گیری اعمال گردد تا این تسهیلات هرچه سریع‌تر در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گیرد ضمن آنکه تاکنون ۱۲۳ فقره پرونده به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی، از سوی معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک توسعه تعاون معرفی‌شده‌اند که از این میزان، ۴۸ فقره به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب گردیده و در مرحله پرداخت قرارگرفته‌اند.

تمهیدات ویژه در راستای حفظ سلامت مشتریان

لازم به ذکر است در راستای جلوگیری از عدم مراجعه حضوری مشتریان به شعب در راستای حفظ سلامت آنان اقدامات موثری جهت کاهش ترددهای اجتماعی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانکداری الکترونیک به‌عنوان جایگزینی برای مراجعه حضوری به شعب بانک‌ توسعه تعاون انجام شد که براین اساس ، سقف انتقال وجه در سامانه اینترنت بانک بین حساب‌های بانک توسعه تعاون تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یافت، همچنین سقف انتقال وجه در این سامانه به‌حساب دیگران، برای اشخاص حقیقی ۵۰۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی یک میلیارد ریال مقرر گردید. ضمن آنکه انتقال وجه روزانه به‌صورت درون بانکی و بین‌بانکی شتابی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال قابل انجام است.

گفتنی است در سامانه موبایل بانک توسعه تعاون، انتقال وجه به‌حساب دیگران تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال امکان‌پذیر است. ضمن آنکه انتقال وجه بین حساب‌های این بانک نیز تا سقف یک میلیارد ریال قابل انجام می‌باشد.

همچنین حداکثر مبلغ قابل‌انتقال از طریق کارت به کارت درون بانکی و بین‌بانکی (شتابی) در این سامانه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال می‌باشد. همچنین انتقال وجه کارت به سپرده روزانه تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال ممکن می‌باشد.

گفتنی است سقف خرید روزانه از دستگاه‌های pos به ازای هر کد ملی مجموعاً ۵۰۰ میلیون ریال است و سقف انتقال وجه از طریق خودپرداز نیز به‌صورت درون بانکی و بین‌بانکی ۱۰۰ میلیون ریال می‌باشد.
لازم به ذکر است سقف ثبت امضای درخواست کارتابلی جهت مشتریان حقوقی و سپرده مشترک در سامانه اینترنت بانک با شیوه دوعاملی یک میلیارد ریال است. همچنین انتقال وجه کارت به کارت درون بانکی و بین‌بانکی روزانه از طریق سامانه‌های اینترنت بانک و موبایل بانک (بستر اینترنت) و خودپرداز جمعاً ۱۰۰ میلیون ریال تعیین گردید.
افزایش سقف انتقال وجه در سامانه های بانک توسعه تعاون و ارائه خدمات گوناگون از طریق همراه بانک و اینترنت بانک و همچنین حذف انتقال وجه نقد در شعب نیز انجام شد.
گفتنی است عدم دریافت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه کلیه مشتریان و همچنین اقساط صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از کرونا متضرر شده و با مشکلات مالی مواجه شده‌اند در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ و تدوین بسته اعتباری حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا به منظور اعطای تسهیلات به واحدهای مذکور و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش بابت تامین مواد اولیه، پرداخت حقوق و دستمزد نیروی کار از محل منابع داخلی بانک، از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از مشتریان بانک توسعه تعاون به شمار می آید.
تمهیدات ویژه در راستای حفظ سلامت کارکنان
شایان ذکر است حفظ سلامت کارکنان بانک به عنوان سرمایه های اصلی سازمان از جمله اقداماتی بود که در صیانت از سلامت آنان انجام شد و دراین راستا امکان دریافت مرخصی استعلاجی برای همکاران مبتلابه بیماری‌های ریوی و قلبی، افراد بالای ۵۰ سال، خانم‌های باردار و همکارانی که در مراحل درمانی بیماری‌های خاص، رادیوتراپی یا پیوند اعضا بوده‌اند و یا قرار دارند، با تأییدیه پزشک، فراهم گردید.
ضمن آنکه تدابیر لازم جهت ضدعفونی کردن دست‌ها در بدو ورود به شعبه اتخاذ گردید و محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک به میزان لازم تهیه و در اختیار کارکنان قرارگرفت و همچنین اثرانگشت کارکنان از سامانه‌های حضور و غیاب حذف شد.
ابلاغ پروتکل‌های موردنیاز بهداشتی به کلیه شبکه شعب و ستاد بانک ازجمله دیگر اقدامات صورت گرفته است که تعطیلی آشپزخانه بانک ، کلیه مراسم‌ها، جلسات، سمینارها و مسابقات ورزشی و برگزاری جلسات استراتژیک به صورت ویدئو کنفرانس و با حداقل نفرات ، تغییر ساعات کاری و شیفت بندی پرسنل از جمله موارد آن به شمار می آید.
در مجموع براساس دستورالعمل صادره، بازدید از ساختمان‌های ستادی و تامین محلول ضدعفونی و توزیع آن، خرید مواد ضد عفونی ماسک، دستکش، محلول، لیوان یکبارمصرف و دستمال کاغذی، وضع مقررات بهداشتی کنترل ساختمان‌های بانک، گندزدایی و ضدعفونی همه روزه کلیه ساختمان‌ها ، شناسایی افراد علامت‌دار در بدو ورود به بانک و معرفی به مراکز درمانی، تهیه داروهای مکمل به منظور تقویت سیستم ایمنی کارکنان، ابلاغ کلیه راهنماها و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا به کارکنان و مشتریان و تهیه اقلام دارویی و ضدعفونی‌کننده و توزیع آن در کل کشور از مهمترین اقدامات بوده است.
برنامه‌ها واقدامات امورات ستادی بانک توسعه تعاون
لازم به ذکر است علاوه بر اقدامات برون سازمانی، برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه درون سازمانی بانک توسعه تعاون توسط امورهای سرمایه انسانی، دفتر مرکزی حراست و پدافند غیر عامل، مرکز آموزش و پژوهش، امور استان‌ها و شعب و امور روابط عمومی و حوزه مدیریت و سایرحوزه‌های بانک، با اقدامات و برنامه‌های هماهنگ، در پیشبرد امور جاری بانک انجام شد. ملاحظات بهداشتی، محیطی و اجتماعی، برای حفظ سلامت مشتریان و کارکنان، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات تخصصی و عمومی بانکی به منظور حمایت از تولیدکنندگان لوازم پزشکی و بهداشتی و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی از جمله اقدامات کلی در این خصوص بود .
گفتنی است روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک در راستای انجام مسئولیت اجتماعی بانک بخشی از بودجه تبلیغات این امور را به تهیه بسته‌های دارویی و پزشکی جهت تقویت بنیه دفاعی بدن کارکنان شعب بانک اختصاص داد و علاوه براین با اطلاع یابی صحیح از مراجع ذیربط تخصصی و رسمی، محتوای پیام‌های آموزشی را در قالب خبر، اینفوگرافی، موشن گرافی تنظیم نمود و تلاش نمود با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به نحو احسن اطلاع رسانی گردد
لازم به ذکر است از جمله اقدامات امور استان‌ها و شعب می‌توان به کنترل سیستم‌های تهویه هوای سالم، تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز و تأمین نیازهای شعب توسط واحدهای متولی ،حذف توزیع اسکناس نو در روزهای پایانی سال، انتقال وجوه دریافتی به خزانه بانک‌ با رعایت تمام جوانب احتیاطی و نظارت بر حسن اجرای صحیح موارد هدایت مشتریان به انجام عملیات بانکی به روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری و پرهیز از مراجعه غیر ضروری به شعب از دیگر تدابیر این حوزه بوده است.
گفتنی است مرکز آموزش و پژوهش بانک نیز در این راستا با تولید محتوای آموزشی، جهت کارکنان بانک و همچنین اجرای تدابیر ویژه برای برگزاری دوره های آموزش از طریق ویدیو کنفرانس و بستر فضای مجازی، فعالیت های گسترده ای را برای ارتقای سلامت و افزایش سطح آگاهی و بروزرسانی دانش بانکداری همکاران به اجرا در آورد.
ضمن آنکه دفتر مرکزی حراست و پدافند غیر عامل نیزدرراستای حفظ و حراست از سرمایه‌های انسانی با برگزاری جلسات کمیته پدافند غیرعامل و اخذ تصمیمات لازم برای پیشگیری از ابتلای همکاران در محیط شغلی و رصد سلامت همکاران بانک توسعه تعاون به صورت روزانه توسط اسکنر تب‌سنج در تهران ، اقدامات مناسبی برای سالم سازی محیط به عمل آورده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.