×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با این حال، بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور که چشم امید خیلی‌ها به آن بود، نه ناامید شد و نه حتی سیر روزمرگی جهانمان را بلعید. هر چه بحران‌های این سال بیشتر شد، مجموعه بانک بیش از پیش سعی کرد تا با اقدامات مختلف در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و متناسب با نیاز اقشار کمتر برخوردار، همکاری با نهادهای حمایتی و… از درد مردم بکاهد و گره‌ای از مشکلاتشان را باز کند.

پس از آنکه سیل بهار فروکش کرد، بانک مهر ایران تنها در حوزه مسئولیت اجتماعی‌ ۱۰۰ واحد مسکونی در سه استان سیل‌زده ساخت. پیش از آن و در همان روزهای اضطرار نیز کامیونت‌های حامل مواد غذایی به استان گلستان ارسال شد. در استان خوزستان نیز بیش از چهار هزار بسته حمایتی و بهداشتی بین سیل‌زدگان مستقر در اقامت‌گاه‌های موقت هلال‌احمر توزیع شد. توزیع بسته‌های حمایتی و مایحتاج ضروری بین خانوارهای استان لرستان هم انجام شد و مجموعاً مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض غیرنقدی به استان‌های سیل‌زده تخصیص داده شد. هنگامی‌ارزش این کمک بیشتر می‌شود که بدانیم مبلغ یاد شده از محل بودجه تبلیغات و همچنین با کمک‌های کارکنان بانک تأمین شد. به این کار اکتفا نکردیم و در قالب همکاری با کمیته امداد، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیل‌زدگانی که از سوی این نهاد معرفی شدند، اختصاص یافت. در رابطه با سیل سیستان و بلوچستان نیز اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان تهیه و توزیع شد. البته بانک مهر ایران نگاهی هم به آینده و جلوگیری از بروز مشکلات مشابه داشت. بر همین اساس در همکاری با بنیاد مسکن، تسهیلاتی به خانوارهای روستایی تخصیص داده شد تا با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، کمتر شاهد بی‌خانمان شدن هموطنان خود در هنگام بروز سوانح طبیعی باشیم.

اما این تمام ماجرا نیست؛ بانک مهر ایران به‌خوبی می‌داند در این شرایط باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا افرادی بتوانند از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک استفاده کنند که نیازمندان واقعی آن هستند. در این شرایط اقتصادی، امکان تأمین مخارج تحصیل دانشگاه فرزندان برای برخی از خانوارهای کشور دشوار است. بانک مهر ایران در همکاری با نهادهای مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تسهیلاتی را در نظر گرفته که با استفاده از آن، دانشجویان بتوانند بدون ‌دغدغه دوران تحصیل خود را بگذرانند و هنگام فراغت از تحصیل با کار و درآمد خود، اقساط آن را بپردازند.

طرح‌های تسهیلات متنوعی هم برای گروه‌ها و اقشار دیگری که بیش از سایرین به تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز دارند، در نظر گرفته شد، گروه‌هایی از جمله زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و…

بانک مهر ایران می‌داند که رفت‌وآمد این افراد برای دریافت تسهیلات به شعبه بانک، باعث می‌شود این افراد ناچار به صرف هزینه و زمان شوند. در نتیجه گسترش چشمگیر بانکداری الکترونیکی و راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در این حوزه بر اساس همین نگرش صورت گرفته است تا رفت‌وآمد به بانک به حداقل ممکن برسد.

می‌گویند آدم‌ها در سختی است که ستاره می‌شوند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز این را به‌خوبی می‌داند. کسب دو موفقیت مهم در حوزه بین‌المللی در این سال سخت اقتصادی، گواه این موضوع است.

در آیینه تاریخ که می‌نگریم، چهره ایرانمان را می‌بینم که از جنگ‌ها و مصائب مختلف سربلند بیرون آمده و خرد ایرانی در نهایت پیروز هر میدانی بوده است. شک ندارم این روزهای دشوار را دست در دست یکدیگر و پا به پای هم پشت سر می‌گذاریم و در پس این سرما، بهاری است که لبخند گرم خورشیدش کوچکترین نتیجه بردباری‌ این روزهایمان است. بانک مهر ایران با همین امید ادامه می‌دهد و به سال ۱۳۹۹ می‌رود، سالی که احتمالاً آسان نمی‌گذرد، ولی ما بارها ثابت کرده‌ایم مردمان روزهای سختیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.