×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در دنیای امروز، استارتاپ‌ها به عنوان موتور اصلی نوآوری و توسعه در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شوند. در همین راستا گروه صنعتی دانشگاه‌ گلرنگ با جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی گامی نوین در زمینه، جوایز استارتاپ دانشگاهی به استارتاپ‌های نوآورانه فرصت می‌دهد تا توانایی‌ها و ایده‌های خود را به مراحل بالاتر از توسعه برسانند.

کیوسک خبر ـ دکتر مرجان مهدوی غروی مسئول تجاری سازی و دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ  در نشستی با خبرنگاران به تاریخچه برگزاری دوره های جایزه استارتاپ ها اشاره کرد و اظهار داشت : اولین دوره این جایزه در سال ۱۴۰۰ با موفقیت برگزار شد. در این دوره نزدیک به ۶۷۵ استارتاپ در مرحله اول ارزیابی شدند.

وی توضیح داد : در مرحله‌ی اول، دانشگاه گلرنگ ارزیابی‌هایی را انجام داد و تنها افرادی که حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کردند به مرحله دوم ارزیابی انتقال پیدا کردند.  در مرحله دوم، مدیران گروه صنعتی گلرنگ وارد عمل شدند و از بین این استارتاپ‌ها افرادی را انتخاب کردند که حداقل امتیاز مورد نیاز را داشته و قابلیت سرمایه‌گذاری در آنها وجود داشت؛ سپس، استارتاپ‌های انتخاب شده به مرحله سوم ارزیابی منتقل شدند

دکتر مهدوی  ادامه داد : در مرحله سوم، ارزیابی توسط مدیران ارشد گروه صنعتی گلرنگ، به ویژه خانم دکتر فضلی، دکتر سزاوار، دکتر گودرزی، دکتر امیران، و دکتر ابراهیمی انجام شد و هدف اصلی این مرحله، حمایت حداکثری از استارتاپ‌ها بود.

مسئول تجاری سازی همچنین تصریح کرد : استارتاپ‌هایی که در مرحله دوم ارزیابی به بعد قرار می‌گیرند، آنهایی هستند که شرایط سرمایه‌گذاری را دارا می‌باشند و امتیاز لازم را کسب کرده‌اند. در غیر این صورت، استارتاپ‌ها از مرحله جایزه خارج می‌شوند و تنها افراد مورد تأیید به مرحله سوم ارزیابی ادامه می‌دهند. واضح است که در این فرآیند، اهمیت بنیان‌گذاری دانشگاهی برای استارتاپ‌ها بسیار بالا است.

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ اظهار داشت : در سال اول برگزاری این مسابقه  در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۶۷۵ استارتاپ در مرحله اول ارزیابی شرکت کردند. از این تعداد، ۳۳۹ استارتاپ به مرحله دوم وارد شدند و در نهایت ۴۰ استارتاپ به مرحله سوم ارزیابی راه یافتند. در این مرحله، تنها ۱۶ استارتاپ انتخاب شدند تا به عنوان برترین استارتاپ‌ها تقدیر شوند.

به گفته مسئول تجاری سازی گلرنگ ؛ در سال ۱۴۰۱ ، تعداد ۶۹۷ استارتاپ وارد مرحله اول ارزیابی شدند. از این تعداد، ۲۲۰ استارتاپ موفق به پیشروی به مرحله دوم شدند. از آنجا، ۸۱ استارتاپ به مرحله سوم ارتقاء یافتند. این ۸۱ استارتاپ برتر به عنوان برگزیده‌ها انتخاب شدند و جوایز به مجموعه‌ای از برترین استارتاپ‌ها اهدا شد. جایزه اعطا شده به ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استارتاپ‌های مرحله دوم بود.

دکتر مهدوی  همچنین گفت : در سال اول جایزه به این ۱۶ استارتاپ ارزشمند، حدود ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان جوایز اهدا شد و همچنین بیش از ۴۰ استارتاپ سرمایه‌گذاری شدند و به گروه صنعتی گلرنگ پیوستند.

همچنین، بیش از ۴۰ استارتاپ دیگر نیز موفق به جذب سرمایه‌گذاری شدند.

دکتر مهدوی گفت : طی سال های اخیر گروه صنعتی گلرنگ  گام بلندی در موفقیت استارتاپ‌ها برداشته  و همین امر این مسابقه استارتاپی را متمایز کرده است. گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یک سرمایه‌گذار اصلی  این امکان را دارد که در تمامی حوزه‌های استارتاپی سرمایه‌گذاری کند و استارتاپ‌ها را به این اکوسیستم وصل کند. این اقدام می‌تواند به استارتاپ‌ها فرصتی برای پیشرفت و توسعه بیشتر ارائه دهد.

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ  گفت : گروه صنعتی گلرنگ، با بیش از هفت هلدینگ مستقل و بیش از ۴۵۰ شرکت مختلف در زمینه‌های متنوع از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی، و زنجیره تامین، عملاً یک اکوسیستم گسترده و چندمنظوره ایجاد کرده است؛  این گروه حتی کارخانه‌ای برای تولید خودروهای برقی راه‌اندازی کرده و در حوزه‌های پالایشگاه نفت و صنعت نفت نیز فعالیت دارد؛ در نتیجه استارتاپ‌ها در تمامی حوزه‌ها امکان شرکت دارند.

فراخوان حضور در سومین دوره جایزه استارت اپی استاد محمدکریم فضلی
دانشگاه گلرنگ با توجه به رسالت کار آفرینی و توانمندسازی کار آفرینان در نظر دارد سومین دوره جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی را برگزار نماید.
با توجه به برگزاری موفق دو دوره قبلی این جایزه که با هدف حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان انجام شد دانشگاه گلرنگ بر آن است تا سومین دوره جایزه استارت آپی را با رویکردی متفاوت و متمایز در حوزه های نوین دانش و فناوری برگزار نماید.
از این رو، به منظور معرفی جایزه و امکان حضور استارت آپهای فعال در سطح کشور سومین دوره این جایزه با تمرکز بر کسب و کارهای نوین و فناورانه برگزار خواهد شد.
لذا از بنیانگذاران کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان تقاضا میشود برای افزایش احتمال موفقیت خود تلاش نمایند که اقدامات خود را در راستای موضوعات معرفی شده هدایت .نمایند. ضمناً توجه به معیارهای امتیازی این جایزه نیز میتواند احتمال موفقیت شما را برای حضور در این دوره از جایزه استارت آپی استاد فضلی افزایش دهد. دانشگاه گلرنگ امیدوار است این حرکت ملی زمینه توسعه و تقویت کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور را در کشور اسلامی و عزیزمان ایران فراهم آورد.

استارت آپ ها محور توسعه
امروزه، استارت آپ ها، به عنوان پارادایم برتر در حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار مورد توجه جهانیان قرار گرفته اند. اما، همانطور که از اسم این کسب و کارها بر می آید آنها کسب و کارهای کوچک و آسیب پذیری هستند که چنانچه مورد حمایت و توجه جدی قرار نگیرند، با خطر اضمحلال و انقراض مواجه می شوند تجربه ایران و جهان نشان داده است که اکثر شرکتهای استارت آپی پس از فعالیت در یک دوره کوتاه برای ادامه فعالیت خود و بزرگتر شدن، به حمایتهای شرکتهای بزرگتر نیاز دارند در مقابل شرکتهای بزرگتر نیز برای حضور در عرصه فناوریهای جدید و به روز، نیازمند کسب و کارهای استارت آپی هستند. از این رو رشد اقتصادی کشورها محقق نخواهد شد مگر از طریق توجه به کسب و کارهای نوین و به خصوص کسب و کارهای استارت آپی که امکان مقیاس پذیری و رشد بالایی دارند. به همین منظور در سال ۱۳۹۹ جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی با پیشنهاد سرکار خانم دکتر مریم فضلی (ریاست محترم هیأت مدیره دانشگاه گلرنگ و تصویب جناب آقای دکتر مهدی فضلی ریاست محترم هیأت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ به جامعه کارآفرینی و استارت آپی کشور معرفی و اجرای آن به دانشگاه گلرنگ محول گردید. هدف این جایزه حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای استارت آپی است تا از این طریق پتانسیلها و توانمندیهای بی بدیل گروه صنعتی گلرنگ و شرکتهای تابعه در اختیار کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور قرار بگیرد. دانشگاه گلرنگ امیدوار است ضمن ایفای نقش و مسئولیت خود در این حوزه با معرفی کسب و کارهای استارت آپی برتر به شرکتهای تابعه گروه صنعتی گلرنگ، امکان برندسازی آنها را در سطح ملی و بین المللی فراهم آورد.
از این رو، جایزه استاد محمد کریم فضلی که تاکنون دو دوره ی آن در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار گردیده است. به عنوان سازوکاری توانمند برای حمایت از استارت آپ ها و راه اندازی کسب و کارهای نو ظهور ایرانی مورد توجه بنیانگذاران و اعضای اکوسیستم کسب و کارهای استارت آپی در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. دانشگاه گلرنگ، امیدوار است این حرکت ملی زمینه توسعه و تقویت کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور را در کشور اسلامی عزیزمان ایران فراهم آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.