×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاونت وسکو بین الملل پست بانک ایران دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر طبق این دستورالعمل، سقف اعطای تسهیلات در شهر تهران ۴٫۵۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴٫۰۰۰ میلیون ریال و در مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب ۳٫۵۰۰ و ۳٫۰۰۰ میلیون ریال اعلام و برای ساخت و نوسازی واحدهایی با کاربری مسکونی پرداخت خواهد شد.
همچنین، مجموع دوران مشارکت مدنی (ساخت) و فروش اقساطی این تسهیلات حداکثر ٢٠ سال (حداکثر سه سال مشارکت مدنی) تعیین و پس از دوران مشارکت مدنی، اصل و سود تسهیلات اعطایی قابل تقسیط به متقاضی است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکتهای عمران شهرهای جدید و ادارات کل راه و شهرسازی دستگاه‌های متولی اجرای طرح‌های مسکن هستند که توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شوند.
این دستورالعمل می‌افزاید، ملک مورد باید شهری، ثبتی، ششدانگ، مفروز، بلامعارض، ارزنده، سهل البیع و محصور و دارای سند مالکیت باشد.
بر اساس این گزارش، این دستور‌العمل با هدف اجرای ماده ۴ قانون جهش مسکن که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را مکلف می‌کند هر ساله حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی خود را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند، تهیه و ابلاغ شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.