×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قمری: مشکلات اعتباری مانع ساخت پیست سرپوشیده دوچرخه‌سواری است

به گزارش ایرنا، «خسرو قمری» روز (یکشنبه) در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته، اظهار داشت: با ورزش دوچرخه‌سواری غریب نبودم و با خانواده این رشته در حوزه‌های مختلف آشنایی داشتم. اتفاقات خوبی در گذشته رقم خورده و من با توجه به نقشه راه، کار خود را شروع و اقداماتی برای تکمیل آن انجام دادم؛ اقداماتی که اکنون زمان معرفی آن است.
قمری افزود: در رشته کوهستان تلاش کردیم تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت، این رشته را به جایگاه خوبی برسانیم و در سال ۹۸ مدال‌های خوبی بدست آوردیم. انتظار این بود که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مدال بگیریم اما اتفاقاتی رخ داد که موجب ناکامی ما شد.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: طی هشت و سال نیم، ۳۹۵ مدال توسط تیم ملی و باشگاهی کسب شد. تیم ملی ۱۵۱ مدال و باشگاه‌ها ۲۴۴ مدال کسب کردند. در عرصه آموزش این مهم به نیاز تبدیل شد و کلاس‌های داوری و مربیگری در تمام سطوح برای مردان و زنان تشکیل شد که شامل کلاس داوری نیز بود و زنان دوچرخه‌سوار در زمینه داوری خودکفا شدند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این آموزش، ۵۰ نفر به کمپ جهانی اعزام کردیم که یک کار بزرگ بود به دلیل ارتباط ورزشی خوب پیش آمد. در بخش کوهستان برای اولین بار «فرانک پرتوآذر» مدال آسیایی کسب کرد و «سمیه یزدانی» نیز به سکو رسید.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، گفت: با وجود افت و خیز در بخش زیرساختی، شرایط خوبی داریم و این قابل تقدیر است اما برای رسیدن به مطلوب جهانی باید کارهای زیادی انجام شود. چندین پیست در استان‌های کشور افتتاح کردیم. پیست سرپوشیده نیاز داریم اما مشکل اعتبار مانع تحقق آن است. با وزارت کشور برای تحقق ورزش همگانی تفاهمنامه امضا کردیم تا بتوانیم دوچرخه‌سواری را به صورت همه‌گیر در جامعه ترویج دهیم. در این زمینه ۱۱ هزار برنامه اجرا کردیم.
قمری با بیان اینکه هدف فدراسیون برگزاری مسابقات به صورت منظم است، افزود: رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور را به بهترین شکل انجام دادیم و تورهای بین‌المللی را میزبانی کردیم و همچنین تدابیری هم برای رده‌های سنی پایه در دستور کار قرار دادیم. در حال حاضر در دوچرخه‌سواری فضای رقابتی ایجاد شده است. سالانه ۱۸۰ روز مسابقه در کشور داریم که قبلاً کمتر از ۱۰۰ روز بود. در هفته دو تا سه مسابقه داریم. در بخش سخت‌افزاری نیز متناسب با نیاز تیم و مسابقات جهانی با کمک حامیان مالی اقدامات خوبی انجام دادیم. ۳۰۰ دستگاه دوچرخه پیست خریداری و به صورت رایگان بین استان‌ها تقسیم شد.
وی ادامه داد: همگام با توسعه دوچرخه‌سواری، کرسی بین‌المللی خوبی کسب کردیم. پیست‌های نیمه تمام را افتتاح کردیم و سند ساختمان قبلی را به نام فدراسیون زدیم. به دلیل مشکلات اعتباری، روند تکمیل ساختمان جدید به کُندی پیش رفت اما وزیر ورزش دستور داد یک میلیارد تومان برای تکمیل طرح اختصاص یابد.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: مسابقات تقریباً از اسفند سال گذشته تعطیل شد اما در این ایام به دنبال کارهای زیر ساختی بودیم و در این زمینه از وزارت ورزش و شهرداری کمک خواستیم و امروز این کار در حال انجام است.
قمری در خصوص برنامه‌های استعدادیابی خاطر نشان کرد: ورزشکاری باید تربیت شود که مؤلفه‌های لازم برای المپیک را داشته باشد و از رقابت در سطوح بالا نترسد. در المپیک قبلی سه سهمیه داشتیم که حالا به یک عدد کاهش پیدا کرده است. می‌توانستیم چهار یا پنج سهمیه داشته باشیم اما سیستم توزیع سهمیه مانع آن شد.
او با اشاره به برخی از موانع پیش روی درخشش ورزشکاران گفت: سالی که به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا رفتیم، باشگاه‌ها به دلیل مشکلات ارزی نتوانستند به مسابقات بین‌المللی بروند و عملاً تأمین ارز مانع این کار شد و ورزشکاران به سطح آمادگی نرسیدند. موضوع دوم این بود که دوچرخه‌سواران برجسته کشورمان در مرز بازنشستگی بودند و برخی نفرات جوان به تیم ملحق شدند و از سوی دیگر حادثه مکانیکی و پاره شدن زنجیر از دلیل موفق نبودن تیم ملی در بازی‌های آسیایی بود. اگر از چهار نماینده دو نفر روی سکو می‌رفتند عملکرد خوبی رقم می‌خورد. باید قبول کنیم که کشورهای صاحب نام آسیا در این رشته حساب خاصی بر روی دوچرخه‌سواری باز کردند.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: در سال‌های گذشته کسی باور نداشت که زنان به خط پایان برسند اما اکنون شرایط تغییر کرده و با دست خالی و امکانات کم به این موفقیت رسیدیم.
قمری گفت: عضو خانواده دوچرخه سواری هستم و بیش از هشت سال رئیس فدراسیون بودم. اگر احساس کنم مدعیان کرسی از من ضعیف‌تر باشند حتماً شرکت خواهم کرد. دوست دارم اقدامات با قدرت انجام شود. هشت دی ماه آخرین روز کار من در دوچرخه سواری است و ارزیابی خواهم کرد که شرکت کنم یا نه. تا الان برنامه‌ای برای انتخابات ندارم.
وی با اشاره به بدهی به فدراسیون جهانی که از حدود ۱۸ سال بود، گفت: این موضوع را در هر دوره به صورت مکتوب به وزارت ورزش اعلام کردم. در هفته گذشته نامه‌ای به «مهدی علی‌نژاد» معاون وزیر ورزش و جوانان نوشتم و او نیز دستور را صادر کرده است. این بدهی تنها برای ایران نیست و کشورهای دیگر نیز بدهی‌های زیادی دارند. با پیگیری که داشتیم احتمال دارد که ۵۰ درصد بدهی پرداخت شود و بعد از آن از فدراسیون جهانی تخفیف بگیریم.
وی افزود: با یکی از شرکت‌های معتبر تولید لباس دوچرخه‌سواری رایزنی کردیم. آن‌ها طبق قرارداد حدود ۱۰۰ دست لباس به صورت رایگان به فدراسیون دوچرخه‌سواری تحویل می‌دهند. این لباس‌ها قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار دارند. یک حامی مالی نیز داریم که قرار است اعزام پنج دوره ورزشکاران به مسابقات بین المللی را به صورت کامل پرداخت کند. ارتباط این کار برقرار شده تا برخی ورزشکاران ما لژیونر شوند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.