×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه و بر اساس نتایج گزارش پژوهشی “آثار شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های باربری؛ چالش‌ها و راهکارها”، بیمه باربری، خسارات وارده بر اموال بیمه‌گذاران در مرحله بارگیری، انتقال و تخلیه محموله‌ها را پوشش می‌دهد و در تجارت بین‌الملل و زنجیره تامین اهمیت زیادی دارد.
 از ابتدای شیوع ویروس کرونا، علی‌رغم کاهش تعداد خسارات واقع شده در این رشته، حق‌بیمه تولیدی  به میزان ۵۰درصد افت داشته و این روند کاهشی در تعداد بیمه‌نامه‌های صادره نیز ملاحظه می‌شود.
بر اساس نتایج این گزارش، تقاضا برای بیمه‌های باربری بیش از آن‌که تابع نرخ حق بیمه باشد، از عوامل خارجی کشور مانند درآمدهای ارزی، واردات کالا و سیاست‌های اقتصاد کلان تاثیر می‌پذیرد. ۸۵درصد از پرتفوی بیمه‌های باربری مربوط به بیمه‌های باربری کالاهای وارداتی است و کوچکترین تغییر در شرایط صادرات و واردات، این بیمه‌نامه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بر اساس یافته‌های این گزارش، پاندمی کرونا از طریق، محدود کردن فعالیت بنادر و فقدان نیروی کار متخصص، تغییر مسیر کشتی‌ها به دلیل تعطیلی بنادر و کاهش توان مالی شرکت‌های حمل‌ونقل، موجب افزایش خسارات وارد شده بر محموله‌ها و تشدید ریسک در بیمه‌های باربری شده است. همچنین خسارات وارده بر شناورها و کالاهای حمل شده توسط آن‌ها در طول فرایند ضدعفونی و گندزدایی، تجمیع بار در انبارهای بین‌راهی، محدودیت در فرایند بازدید اولیه و به تاخیر افتادن ارزیابی خسارت در دوران شیوع ویروس کرونا با تاثیر بر خسارات پرداختی، ریسک شرکت‌های بیمه را افزایش خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.