×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شکرانه بهره‌برداری از ۵۰ هزار طرح اشتغال برکت در مناطق محروم

کیوسک خبر ـ آیین شکرانه بهره‌برداری از ۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم و روستایی در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها و اختتامیه سومین گردهمایی مجریان و تسهیل‌گران این بنیاد در سراسر کشور با حضور سیدمصطفی سیدهاشمی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، محمود عسکری آزاد رییس هیات مدیره بنیاد، عارف نوروزی و سعید جعفری مدیران عامل اسبق بنیاد و معاونان و مدیران برگزار شد.
مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم ضمن بزرگداشت روز سیزده آبان و با تاکید بر توانمندسازی جوامع محروم از طریق اشتغال‌زایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور اجرا شده که ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای ۱۵۰ هزار نفر را به دنبال داشته است.
محمد ترکمانه افزود: بنیاد برکت اجرای ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور دیگر را هم تا پایان سال در دستور کار دارد که باعث راه‌اندازی ۹۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری سومین گردهمایی مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت اظهار داشت: مجریان و تسهیل‌گران، حکم شبکه اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد را دارند و ۵۰ هزار طرح امسال به دست آنها عملیاتی شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که کارآفرین، محبوب خداست، تصریح کرد: خداوند کسانی را که برای دیگران شغل ایجاد کرده و گره از کارشان باز می‌کنند، دوست دارد.
ترکمانه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: بیکاری بزرگترین مشکل مردم و کشور است که بنیاد برکت با برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده به سراغ این معضل رفته و درصدد رفع آن است.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت از ظرفیت و پتانسیل های مردمی برای حل معضل بیکاری استفاده می‌کند که هنر بزرگ این بنیاد است. تبیین اهمیت اشتغال‌زایی در جامعه کار بزرگی است.
ترکمانه اظهار داشت: بنیاد برکت توانسته با جذب مشارکت‌های مردمی، در مدت ۱۴ سال، نزدیک به ۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال سرمایه مردمی را معطوف اشتغال‌زایی کند.
مدیرعامل بنیاد برکت مجریان و تسهیل‌گران را به حسن اخلاق و رفتار توصیه کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی برکت به ۲۰ هزار روستا برسد و بنیاد در نیمی از روستاهای کشور حضور داشته باشد.
گفتنی است، در اختتامیه سومین گردهمایی مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت با برقراری ارتباط ویدیوکنفرانسی با سه استان کردستان، کرمان و البرز طرح‌های اشتغال‌زایی در این استان‌ها به بهره‌برداری رسید. همچنین از مجریان و تسهیل‌گران برگزیده تقدیر شد.