×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر ۶۶۴ هزار و ۱۰۳ نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۰ هزار و ۸۸۳ نفر جان باخته و ۱۴۲ هزار و ۳۶۱ نفر از این بیماری بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۲۳ هزار و ۷۵۰ مورد ابتلا بیشترین شمار مبتلایان جهان را به خود اختصاص داده و در صدر جدول جهانیِ مبتلایان به این بیماری قرار گرفته است. از این شمار تاکنون ۲۲۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۳۲۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پس از آمریکا، ایتالیا با مجموع ۹۲ هزار و ۴۷۲ نفر مبتلا در ردیف دوم بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان قرار گرفته که ۱۰ هزار و ۲۳ نفر از این شمار جان باخته و ۱۲ هزار و ۳۸۴نفر بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان در چین نیز که به نظر می‌رسد شیوع کروناویروس را در کشور خود کنترل کرده با ثبت تنها ۴۵ مورد ابتلای جدید، به ۸۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده است. این کشور ۳۳۰۰ قربانی و ۷۵ هزار و ۴۴۸ بهبود یافته از کروناویروس را گزارش کرده است.

هم‌چنین دیگر کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا با ۷۳ هزار و ۲۳۵ مبتلا و ۵۹۸۲ قربانی، آلمان با ۵۷ هزار و ۶۹۵ مبتلا و ۴۳۳ قربانی و فرانسه با ۳۷ هزار و ۵۷۵ مبتلا و ۲۳۱۴ قربانی در رتبه‌های بعد از چین قرار گرفته‌اند.

شمار مبتلایان به کروناویروس در ایران نیز تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر اعلام شده است که از این میان ۲۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

طبق آمارهای به ثبت رسیده در سایت “وردومترز”، شمار مبتلایان در کشورهای انگلیس ۱۷ هزار ۸۹ مبتلا و ۱۰۱۹ قربانی، سوئیس ۱۴ هزار و ۷۶ مبتلا و ۶۳۹ قربانی،  کره جنوبی ۹۵۸۳ مبتلا و ۱۵۲ قربانی و بلژیک ۹۱۳۴ مبتلا و ۳۵۳ قربانی اعلام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.