×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی همراه بود، از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بابت عملکرد مطلوب در پرداخت تسهیلات تکلیفی به معرفی‌شدگان کمیته امداد، تقدیر شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی با حضور دکتر «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) و مدیران عامل بانک‌های کشور برگزار شد.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیری به دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی به معرفی‌شدگان کمیته امداد، تقدیر شد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته ۱۵هزار فقره به ارزش ۱۳هزار میلیارد ریال به مددجویان معرفی‌شده از سوی کمیته امداد پرداخت کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش تقدیر از یاران اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: در حوزه سیاست‌های ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی در ایامی هستیم که زحمات و تلاش‌های گذشته دوستان در بخش‌های مختلف آرام آرام به ثمر می‌نشیند.
وی افزود: نرخ بیکاری که در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۹ درصد رسیده بود، در تابستان باز هم کاهش پیدا کرد و کمتر فصلی را در سال‌های گذشته داشتیم که همزمان با افزایش نرخ مشارکت، انگیزه مشارکت اقتصادی جمعیت فعال افزایش یابد.
خاندوزی همسویی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را امیدوار کننده دانست و گفت: این نشان می‌دهد که تدابیر رئیس جمهور، دولت و دوستان در نهادهای عمومی مانند کمیته امداد و خانواده بزرگ دست اندر کار ایجاد اشتغال به نتیجه رسیده و می‌توان به بهبود بیشتر امیدوار بود.
وزیر اقتصاد همچنین گفت: تلاش مجموعه مجلس، دولت و نظام سیاست‌گذاران اشتغال کشور این بوده که تأمین مالی اشتغال درصد بیشتری محقق شود.
وی به آماری در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: مشخصاً تأمین مالی اشتغال فقط از طریق شبکه بانکی برای مخاطبان کمیته امداد در طول ۳ سال گذشته از ۱۰هزار میلیارد تومان به ۲۵هزار میلیارد تومان رسیده و سپس به ۳۵هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین بخش دیگری از تأمین مالی در قالب تبصره ۱۸ که سهمی از آن مربوط به کمیته امداد بود، از ۳۵۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به یک هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید و برای ۱۴۰۲ امیدواریم با درصد بالاتری محقق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.