×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بزرگداشت هفته بیمه در قم با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل بیمه سینا در محضر مراجع عظام تقلید و علمای قم و همین طور گردهمایی فعالان بیمه ای این استان به میزبانی بیمه سینا برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، عبدالله سلطانی ثانی در همایش بزرگ گرامیداشت هفته بیمه که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: بیمه سینا افتخار دارد در ۳۰ استان کشور فعالیت دارد و توفیقی است که در شهر کریمه اهل بیت(س) میزبان فعالان صنعت بیمه هستیم و از بانوی کرامت به دلیل این میزبانی تشکر می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه سینا با تاکید براینکه در قم ضمن زیارت بانوی کرامت؛ افتخار حضور در محضر علمای اعلام را داشتیم، خاطرنشان کرد: نصایح این بزرگان سرلوحه کار این شرکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه مردم به نوعی با بیمه ارتباط دارند و انتظار دارند خدمات دریافت کنند، گفت: از یک بیمه تکمیلی درمان تا بیمه‌نامه‌های کلان کارخانه ها، دستگاه ها، زیرساخت های کشور، برق و آب پوششی است که صنعتگران بیمه در شبانه‌روز تلاش می‌کنند در کشور فراهم کنند.

مدیرعامل بیمه سینا ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تدارک اجتماع اهالی بیمه در طول یک هفته و حضور مدیران عامل شرکت‌های بیمه به همراه دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و رئیس کل بیمه مرکزی در استان‌های مختلف و در بین فعالان بیمه گفت: این حضور گسترده یادآور این امر است که صنعت بیمه در درجه نخست برای خودمان صنعت ارزشمندی است.

*سامانه کروکی برخط به زودی ایجاد می‌شود

علی استاد هاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی در این همایش با بیان اینکه صنعت بیمه در کنار بورس و بانک به عنوان یک ضلع مهم مالی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه صنعت بیمه هنوز نتوانسته جایگاه خود را به درستی در سطح جامعه پیدا کند به همین دلیل امروز با وجود تمام موانع و مسائل، تکلیف ما در زمینه توسعه صنعت بیمه بیشتر و مهمتر است.

وی با تاکید براینکه صنعت بیمه هیچ مبلغی را از دولت و بودجه کشور دریافت نمی‌کند، گفت: با این حال نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال در سطح کشور دارد که در این راستا می‌توان به حضور ۳۰۰ هزار نفر فعال در این صنعت به خصوص در بخش شبکه فروش اشاره کرد که حاکی از ظرفیت‌ بالای این صنعت در حوزه ایجاد اشتغال است.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از ایجاد سامانه «کروکی برخط» خبر داد و گفت: صنعت بیمه کارهای بزرگی را با همکاری نیروی انتظامی به انجام رسانده که «کروکی بر خط» یکی از همین اقدامات است و تلاش داریم تا روز ۱۳ آذر امسال این سامانه با حضور مقام ریاست جمهوری رونمایی شود.

وی با تاکید براینکه تحقق این سامانه مشکلات بسیاری را از صنعت بیمه و نیروی انتظامی را حل خواهد کرد، گفت: صدور بیمه‌نامه بر اساس میزان ریسک راننده و راننده محوری نیز از بحث‌های رایج در دنیا است که در ایران نیز مقدمات پیاده‌سازی آن انجام شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

استادهاشمی همچنین با اشاره به عوارض وضع شده بر حق بیمه شخص ثالث در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته حدود ۶ دستگاه دولتی جهت بهبود نقاط حادثه خیز جاده‌ای از حق بیمه شخص ثالث عوارض دریافت می‌کردند، با این وجود در شش سال گذشته هیچ‌کدام از این نهادها، گزارشی مبنی بر نتایج اقدامات و هزینه های انجام شده ارائه نداده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همچنین به ضرورت بازنگری در بیمه‌نامه شخص ثالث اشاره و تصریح کرد: بیمه شخص ثالث فعلی نیازمند دو بازنگری در بخش افت قیمت و مبحث خودروی متعارف است که مردم را دچار مشکل کرده و نقش مجلس شورای اسلامی در رفع این امر بسیار مهم است.

وی همچنین گفت: یکی از برنامه‌های مشترک پیش رو با همکاری سندیکای بیمه‌گران این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه را به سمت محلی و استانی سوق دهیم و معتقدیم که بخشی از پرتفوی استان‌ها باید در همان استان حفظ و سرمایه‌گذاری شود.

*توجه به تحول دیجیتال در صنعت بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در همایش فعالان صنعت بیمه استان قم گفت: تحول دیجیتال یکی از مسائل جدیدی است که از یک سو فرصت و از سوی دیگر در صنعت بیمه تهدید به شمار می‌آید وصنعت بیمه باید به سرعت آمادگی لازم برای تغییر و رشد تکنولوژیک خود و بهره‌مند شدن از مزیت‌های دیجیتالی شدن را ایجاد کند.

محسن پورکیانی با تاکید براینکه صنعت بیمه نقش مهمی در در زمینه ایجاد اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف و همچنین عموم مردم با جبران خسارت‎های وارده را بر عهده دارد، گفت: ضروری است تا همه دستگاه‌ها و بخش‌های کلان تصمیم‌ساز و تصمیم گیرنده کشور با کمک به حفظ منابع صنعت بیمه، به دنبال تسهیل رشد و توسعه این صنعت باشند.

پورکیانی تاکید کرد: باید تلاش کرد انواع محصولات و خدمات بیمه‌ای با قیمت مناسب به دست مردم برسد، تا هم برای مردم به صرفه و مناسب باشد و هم شرکت‌های بیمه‌گر رغبت و انگیزه برای فروش محصولات و خدمات بیمه‌ای خود را داشته باشند.

وی وضع عوارض مختلف بر صنعت بیمه را مانعی برای توسعه فرهنگ بیمه برشمرد و همراهی مجلس و دولت برای رفع این مشکل را راهگشا و موثر دانست.

پورکیانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی در صنعت بیمه نرخ پایین بازدهی سرمایه گذاری در این صنعت است که بازده سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ۵ درصد است و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور نرخ بسیار پایینی محسوب می‌شود که در این راستا کارشناسان و صاحبنظران می‌توانند در زمینه تحلیل چرایی این وضعیت و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بالا بردن این شاخص کمک موثری به مدیران ارشد در صنعت بیمه داشته باشند.

این گزارش می‌افزاید، رئیس کل بیمه مرکزی در سفر به شهر مقدس قم ضمن دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، حسینی بوشهری و فاضل لنکرانی، دفتر شورای فقهی بیمه مرکزی را افتتاح کرد و سپس در گردهمایی بزرگ فعالان صنعت بیمه به میزبانی شرکت بیمه سینا حضور یافت.

همچنین بیمه سینا به عنوان میزبان گردهمایی بیمه ای قم، از پیشکسوتان صنعت بیمه، ۲۰ نماینده برتر شرکت‌های بیمه و خانواده مدیران شعب بیمه‌های استان قم و چند تن از دانش آموزان برگزیده مسابقه نقاشی هفته بیمه تقدیر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.