×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایجاد ۹ هزار شغل برکت در حوزه گیاهان دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ۸۵۳ روستای کشور

کیوسک خبر ـ مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: تعداد طرح‌های بنیاد در حوزه تولید و پرورش گیاهان دارویی تا پایان سال جاری به ۳ هزار طرح می‌رسد که ایجاد اشتغال برای ۹ هزار نفر را به دنبال دارد.

محمد ترکمانه ادامه داد: این ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۲۳۲ شهرستان و ۸۳۵ روستای سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تا به امروز یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی با حجم کل سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و تا پایان امسال یک‌هزار و ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ترکمانه در تشریح جزئیات طرح‌های اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و سردسیری و گرمسیری است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی بیشترین سهم را از طرح‌های این بنیاد در حوزه پرورش گیاهان دارویی به خود اختصاص می‌دهند.

ترکمانه اظهار داشت: بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی ۸۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد.