×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایجاد ۲۲۵ هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک

حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد اشتغال برای ۲۲۵ هزار نفر را به دنبال داشته است.
کیوسک خبر ـ مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشارکتی این بنیاد در شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: حمایت و توانمندسازی اقتصادی ۹۳۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک تولیدی و صنعتی در قالب مدل‌های بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، کارگاهی و مشارکت مدنی باعث ایجاد ۲۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور شده است.
محمد ترکمانه تاکید کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای حمایت و توانمندسازی این ۹۳۰ واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح مشارکتی این بنیاد در آران و بیدگل گفت: این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی با حمایت ۳۰ میلیارد ریالی در قالب مشارکت مدنی مشغول به فعالیت شده است.
وی ادامه داد: بنیاد برکت این میزان اعتبار را برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است.
ترکمانه از اشتغال ۲۰۰ نفر در این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند و ۱۴۰ نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم و اشتغال خانگی با آن همکاری دارند.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: اغلب افرادی که در این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی به کار گرفته شده‌اند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله معلولان، افراد کم‌توان و زنان سرپرست خانوار هستند.
وی یادآور شد: حمایت بنیاد برکت باعث احیا و فعالیت مجدد این واحد تولیدی شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی در سال را دارد.
ترکمانه از آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در توسعه این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم که با اجرای فاز توسعه و افزایش میزان تولید، فرصت اشتغال برای افراد بیشتری از اقشار آسیب‌پذیر در منطقه آران و بیدگل ایجاد شود.
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی در استان اصفهان اظهار داشت: بنیاد برکت تاکنون از ۱۲ شرکت در قالب طرح اقتصادی بنگاه‌محور و ۲۱ واحد تولیدی در قالب مدل تسهیلات‌محور حمایت کرده و در این بنگاه‌های صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده است.
وی افزود: بنیاد همچنین از سه واحد تولید تن ماهی، صنایع دستی و اسباب‌بازی در استان اصفهان در قالب مدل مشارکت مدنی حمایت و پشتیبانی کرده است.
گفتنی است، مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان اصفهان علاوه بر افتتاح واحد مشارکتی تولید اسباب‌بازی در آران و بیدگل، از دیگر طرح مشارکت مدنی تولید صنایع دستی آقاجانی در شهرک صنعتی دولت آباد نیز بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.