×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حوزه اقتصادی بین تیم دولت انسجام وجود دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست‌گذار مسکن دغدغه‌هایی در مسئله تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که ما هم درک می‌کنیم. علت ورود برخی از کالاها به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌های فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت.

خاندوزی اظهار کرد: قبل ورود این محصولات به بورس کالا دلالان به این حواله‌ها دسترسی داشتند و با واسطه‌گری‌های غیرمولد، سودهای کلان دریافت کردند. بنابراین تصمیم گرفته شد این کالاها در بورس کالا عرضه شود و نتیجه آن حذف رانت و شفافیت معاملات بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بورس کالا ابزارهای بسیار مناسبی برای عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند. به عنوان مثال از طریق بستن کدهای خریدارانی که قانون را رعایت نکردند و یا با افزایش مبلغ پیش پرداخت که جلوی تقاضاهای کاذب را می‌گیرد می‌توانیم اعمال مدیریت کنیم.

وی افزود: بنده هم شخصا به وزیر راه گفتم و هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت که بورس کالا کاملا آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صمت و همچنین دستگاه های دخیل برای ساخت مسکن، اصلاحات لازم را در این زمینه پیش ببرد.

صندوق‌های کالایی سیمان و فولاد، ابزاری جدید برای تامین‌مالی انبوه‌سازان
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این سوال که دولت برای تامین مالی مسکن از طریق بازار سرمایه چه برنامه‌ای دارد، گفت: پیشنهادی وزارت اقتصاد ارسال کرده و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده که صندوق‌های کالایی برای مصالحی از جمله سیمان و فولاد راه اندازی شود.

این صندوق‌ها، ابزار جدیدی برای انبوه‌سازان و یا نهادهای بزرگ سازنده چون بنیاد مسکن است که بتوانند از پیش نسبت به تامین مصالح خود با قیمت‌های قابل پیش بینی اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.