×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مسکن در کشور و یافتن راهکارهایی برای رفع معضلات این حوزه، گفت: در ابتدا برای معضل مسکن لازم است قیمت زمین کاهش یابد تا از این طریق، زمین ارزان قیمت را در اختیار انبوه سازان قرار دهیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش نرخ سود وام مسکن تصریح کرد: بدون شک با سود ۱۸ درصد مشکلی حل نخواهد شد و لازم است تا سود تسهیلات در این حوزه نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی کاهش نرخ سود تسهیلات پیگیری شود، به عنوان مثال ارایه وام مسکن به روستاییان با نرخ سود ۴ درصد و به ترتیب ارایه تسهیلات در شهرهای بزرگتر با نرخ سود ۷ و ۹ درصد باید در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ما در مجلس یازدهم با تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌‌های خالی تلاش کردیم تا از این نوع واحدها عوارض گرفته شود چراکه در کشور خانه های زیادی بلااستفاده مانده‌اند و باید از این املاک مالیات اخذ شود تا افراد تشویق به عرضه آن ها به بازار شوند.
وی تاکید کرد لازم است مالیاتی که از این خانه ها اخذ می شود در بخش مسکن سرمایه گذاری شود چراکه در این شرای شاهد رونق مسکن خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چقدر ضروری است که دولت به بانک مسکن برای ارایه بهتر خدمات به مردم کمک کند، گفت: قطعا دولت می تواند با تزریق سرمایه و افزایش اعتبار باعث تحولی در بانک مسکن شود چراکه این بانک به تنهایی نمی تواند معضلات این حوزه را از راه بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان بانک عامل در این حوزه باید تقویت شود، ادامه داد: مهمترین موضوع در حوزه مسکن بانک عامل است که باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد زیرا بدون این پشتیبانی نمی تواند اهداف خود را با سهولت محقق کند.

خانی تصریح کرد: بانک مرکزی نیز باید ورود جدی به این حوزه داشته باشد و در گام ابتدایی خود تلاش کند که سود سپرده ها در حوزه مسکن پایین بیاید لذا انتظار ما از دولت و بانک مرکزی آن است که برای بخش مسکن تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد چراکه در حال حاضر قشر ضعیف جامعه به شدت تحت فشار بوده و امکان خانه دار شدن ندارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.