×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاندیدها با آگاهی از واقعیت جامعه وارد عرصه انتخابات شوند

بیژن مقدم در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چه شخصیت هایی بهتر است وارد انتخابات شوند، اظهار کرد: به نظر من بهتر است کسانی وارد این صحنه شوند که در وهله اول وضع کشور را به خوبی می شناسند، بر مشکلات کشور واقف هستند و موضوعات کشور را آنالیز کرده اند. این مشکلات هم در عرصه اجتماعی، هم اقتصادی و هم در عرصه سیاسی در دو حوزه داخلی و خارجی وجود دارند.
وی ادامه داد: شخصیتی که می خواهد به صحنه انتخابات بیاید باید تحلیل و شناخت درستی از وضعیت امروز داشته باشد. همه نامزدها وعده‌های زیادی به مردم می دهند که متاسفانه بخش‌های زیادی‌ از آن  برای جمع کردن رای است. مثلا نامزد انتخابات کارش به جایی رسید که وعده بازگشایی یک انجمن را می دهد، اما هشت سال هم که از ریاست جمهوری اش بگذرد نمی تواند وعده اش را عملی کند؛ چون فراتر از اختیارات قانونی اش است.
مقدم در همین راستا افزود: معنی اش این است که نامزهای انتخاباتی یا قانون اساسی را خوب نمی شناسند یا فکر می کنند همه امورات کشور با لابی گیری پیش می رود؛ که تجربه نشان داده چنین نیست.
وی تصریح کرد: باید بدانیم در شرایط خیلی خاصی به لحاظ سیاسی و اجتماعی و مهم تر از همه به لحاظ اقتصادی زندگی می کنیم؛ در همین راستا مردم انتقاداتی دارند که باید توسط مسئولین بویژه رئیس جمهور آینده شنیده شوند. در حوزه اقتصاد خارجی با تحریم های جدی رو به رو هستیم و مشکلات کشور زیاد است. کسی که می خواهد به عرصه رقابت های انتخاباتی پا بگذارد باید آمادگی این موضوعات را داشته باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا همچنین گفت: کاندیدای ریاست جمهوری باید تیم قوی داشته باشد. هرکسی که برنامه و تیم قوی دارد، می تواند به مشارکت مردم در انتخابات کمک کند.
وی در پایان گفت: درست است که گاهی در سال های گذشته شان رجل سیاسی پایین آمده،  اما خود کاندیداها و اطرافیانشان توجه داشته باشند که معیارهای حقیقی رجل سیاسی که در قانون اساسی تعیین شده است را دارا باشند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.