×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر هوشنگ فولادی اظهار داشت: آیات و روایات بسیاری درباره‌ اهمیت و آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد تا آن جا که گفته می شود همه‌ کارها حتی پیکار در راه خدا، در مقایسه با این فریضه، همانند قطره ای آب در برابر دریایی پهناور است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود و نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود، افزود: اهمیت فریضه امر به معروف و نهى از منکر تا بدانجاست که سایر فرایض و دستورهاى اسلامى در پرتو اجراى آن، بر پا داشته مى شود و جامعه اسلامى محقق مى شود.

وی ادامه داد: راه های ایمن، درآمدهای حلال، استرداد مظالم به صاحبان اصلى، باز پس گیری حق از دشمنان و تحکیم یافتن امر حکومت اسلامی و غیره در کنار این دو فریضیه عظیم الهی تحقق می یابد به گونه ای که می توان گفت بر پایى تمامی واجبات در گرو انجام فریضه بزرگ امربه معروف و نهى از منکر است.
وی گفت: قرآن کریم اولین وظیفه همه انبیا را امر به معروف و نهى از منکر مى داند.
دکتر فولادی با تاکید بر چند ماهیتی بودن قیام حضرت امام حسین (ع) گفت: بدون شک شاخصه اصلی نهضت حسینى عامل امر به معروف و نهى از منکر است و به سبب همین عامل، این نهضت شایستگى پیدا کرده است که براى همیشه زنده بماند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) در قیامش ثابت کرد که به خاطر عملی ساختن و احیای این اصل اسلامی می توان جان داد، عزیزان خود را تقدیم کرد، از زندگی با خائنان و فاسدان صرف نظر کرد و شهادت را برگزید.
وی در پایان گفت: هدف اصلی امام حسین (ع) آوردن اصلاحات، زنده کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر، بر اندازی حکومت جور و ظلم و بنیان گذاری حکومت اسلامی بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.