×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزراش ایرنا؛ «سیدرضا صالحی امیری» این خبر را امروز (سه‌شنبه) در نشست مجازی با خبرنگاران اعلام کرد و گفت:‌ تا نیمه آذرماه بودجه ۱۰۰ درصدی فدراسیون‌های تخصص می‌یابد که تا حال ۷۵ درصد پرداخت شده است.
صالحی‌امیری اضافه کرد: مرحله آخر وایزی در نیمه اول آذرماه به معنای بستن بودجه نیست ما پنج میلیارد تومان بودجه ویژه المپیک در اختیار سرپرست کاروان قرار دادیم که بر اساس شاخص‌ها پرداخت می‌شود و تا الان چند رشته این بودجه دریافت کرده‌اند. کشتی،۴۵۰ میلیون و بسکتبال حدود ۵۰۰ میلیون دریافت کرده است و مابقی هم دریافت می‌کنند. پس علاوه بر بودجه ۳۰میلیارد تومانی که به فدراسیون ها تخصیص دادیم، پنج میلیارد خارج از سقف مصوب در نظر گرفتیم که پرداختش آغاز شد.
وی گفت: نیازمند پرداخت بر اساس منطق و اولویت‌ها بودیم و توانستیم چند ماه کار کارشناسی در این زمینه انجام دهیم. شاخص‌های بودجه استخراج شد  که پرداخت بودجه سال آینده بر این اساس خواهد بود.
المپیک توکیو حتما برگزار می‌شود
رییس کمیته ملی المپیک به سفر اخیر «توماس باخ» رییس کمیته بین المپیک به ژاپن اشاره کرد و گفت: نخست وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری المپیک توکیو است و در دیدار با توماس باخ رییس کمیته بین المپیک هم اعلام کرد که این رویداد سال آینده حتما برگزار می‌شود. باخ هم دربازدید از این کشور اعلام کرد، حتی تماشاگران هم می‌توانند برای دیدن بازی‌ها در ورزشگاه‌ها حضور یابند.
وی افزود: البته چند سناریو در دوران کرونایی نوشته است که یکی شرایط بحرانی، دیگری شرایط فعلی، سومی در شرایط بهتر و آخرین سناریو واکسن هست و کرونا نیست، تلقی می‌شود.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: رییس آی.او.سی، پویش سلامت برای همه را در سازمان بهداشت جهانی آغاز کرد و تاکید دارد که هر ۲۰۶ کشور در المپیک حاضر می‌شوند. دیشب اعلام شد که سه واکسن تولید شده و در حال تولید انبوه است که پیام خوبی دارد.
صالحی امیری افزود: به همین منظور با همتای چینی خود در استفاده از تجربه واکسن آنها مکاتبه کردیم. آنها جشن بدون کرونا را گرفتند و  هزار نفر هم رویداد ماراتن را بدون ماسک برگزار کردند.
شفاف سازی مانع حاشیه و فسادهاست
صالحی‌امیری در خصوص قرارداد فدراسیون والیبال با سرمربی جدید، اظهارداشت: پیشرفت‌های والیبال در سال‌های اخیر مدیون داورزنی است. وی با برنامه و نواندیشی فدراسیون را اداره می‌کند و پس از بازگشت به والیبال برای موفقیت این رشته در المپیک برنامه دارد.
وی ادامه داد: داورزنی این سرمربی را در کنار سایر سرمربیان در فهرست خود داشت. معتقدم که رییس فدراسیون توانایی تامین نیازهای والیبال را دارد و وابسته به بودجه ما و وزارت نیست اما تعهد کردیم در حد توان حمایت کنیم. والیبال بعد از کشتی درخشش زیادی در عرصه جهانی داشته است. از همه می‌خواهم از مجموعه والیبال حمایت کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود.
رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: درباره رقم قرارداد سرمربی جدید والیبال اطلاعی ندارم اما معتقدم همه قراردادهای ورزشی باید شفاف باشد و این به اعتماد سازی مردم کمک می کند و از نقد نباید گریزی داشته باشند.  
اگر در فوتبال شفاف‌سازی می‌شد، بهتر بود
صالحی‌امیری، گفت: اگر فوتبال از ابتدا قراردادها را شفاف به اطلاع همه می‌رساند، بهتر بود و همه قراردادها باید شفاف شود. رییس کمیته المپیک باید بداند وقتی بودجه بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد، مردم و رسانه هم می‌بایست از آن اطلاع داشته باشند و این باعث اعتماد مردم و جلوگیری از فسادها خواهد شد.
ادامه رقابت‌های کسب سهمیه در سال ۲۰۲۱
وی درباره ادامه رقابت‌های کسب سهمیه‌ المپیک، توضیح داد: به جز بسکتبال که ما در آن کسب سهمیه کردیم، بقیه رشته‌ها مسابقات‌شان در ۲۰۲۱ برگزار می‌شود و فکر می‌کنم فدراسیون‌های بین‌المللی با هماهنگی آی.او.سی برنامه خود را اعلام می‌کنند. فقط کشتی مسابقات صربستان را زودتر اعلام کرده بود که عملا لغو شد.
مطالبه سرمربی تیم تیراندازی زنان شخصی نیست
رییس هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از این گفت‌وگوی مجازی در خصوص وضعیت تیراندازی، گفت: در این‌باره سه نکته وجود دارد. اینکه فدراسیون یک نهاد رسمی قانونی و ساختارمند و در حال فعالیت است. نکته دوم این است که الهام هاشمی جزو بهترین مربیان دنیاست. نکته سوم این است که تلاش کردیم از روز اول ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم. چند جلسه خودم برگزار کردم و نشستی هم با معاون ورزش زنان وزارت ورزش و سرپرست کاروان ایران به توکیو انجام شد.
صالحی امیری ادام داد: مطالبه الهام هاشمی شخصی نبود و تلاش داشت صدایش را به مدیران ارشد ورزش برساند که به تیراندازی توجه شود. وی فهمیم و دلسوز است. نگاه ما و وزارت هم مثبت بود و علی دادگر نیز با مرام اخلاقی برخورد کرد. این چالش سازمانی بود و ما از آن عبور کردیم و ان‌شالله هاشمی در تیم خواهد بود و ما هم همه گونه حمایتی را خواهیم داشت.
اگر دادگاه CAS عادلانه رسیدگی کند، رای به‌نفع جودو ایران خواهد بود
صالحی امیری درباره روند رسیدگی به پرونده جودو ایران در دادگاه عالی ورزش گفت: اگر روند رسیدگی عادلانه باشد، رای به نفع ایران خواهد بود.
از ابقای حمید استیلی اطلاع ندارم
رییس کمیته ملی المپیک درباره ابقای حمید استیلی در تیم فوتبال امید گفت: به‌عنوان رییس کمیته از این مساله اطلاعی ندارم و مسوولان فدراسیون هم در گفت‌وگوهایی که داشتیم، چنین چیزی نگفتند. هیچگونه هماهنگی و صحبتی برای تیم امید نشده و آنها درگیر مشکلات اساسنامه هستند. با دبیرکل فدراسیون در ارتباطم و اگر صحبتی باشد با من هماهنگ می‌کنند.
وی افزود: باید منتظر انتخاب کادر مدیریت جدید فدراسیون بود بعد درباره تیم امید در یک شرایط باثبات اظهار نظر کرد.
هیچ گاه متقاصی کرسی کمیته المپیک نخواهم بود
صالحی‌امیری در خصوص رایزنی برخی‌ برای ریاست کمیته ملی المپیک در فاصله یک‌سال قبل از پایان دوره، تصریح کرد: مطمئن باشید برای حضور در این صندلی تلاش نخواهم کرد. در دوره قبل هم متقاضی نبودم و با درخواست دوستان وارد شدم. برای دوره آتی هم متقاضی این کرسی نیستم و در دی ماه ۱۴۰۰ براساس شرایط تصمیم خواهم گرفت اما با این پیش شرط که متقاضی کرسی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک نخواهم بود.
هیچگونه ممانعتی برای  برگزاری اردونداریم
رییس کمیته ملی المپیک درباره برگزاری اردوی تیم‌های ملی، گفت: هر اردویی باید بر اساس مصوبه ستاد کرونا باشد. برای برخی رشته‌ها  با شرایط کامل ایزوله مجوز صادر شده است و تابع ستاد کرونا هستیم و فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان‌ نماینده ما و کمیته با ستاد مذاکره می‌کند.
صالحی این را هم اضافه کرد که بوکس اکنون تمرین می‌کنند و ۱۰ نفر در خوابگاه  ۱۰۰ نفره هستند. در این ۲ هفته همه اردوها لغو شده و بعد از آن ستاد، سیاست خود را اعلام و بر اساس آن اردوها تعریف می‌شود. ما هیچگونه ممانعتی برای  برگزاری اردو نداریم.
مجمع سالیانه کمیته المپیک برگزار می‌شود
رییس کمیته ملی المپیک درباره مجمع سالیانه این نهاد در دی ماه امسال گفت: اگر ستاد کرونا مجوز جلسه حضوری با ۶۰ نفر اعضا را بدهد، مجمع را برگزار می کنیم. اگر مجوز صادر نشود، مجازی برگزار خواهد شد.
اولین متقاضی دریافت واکسن کرونا خواهیم بود
رییس کمیته ملی المپیک درباره اینکه واکسن کی به بدست ایران می رسد؟ گفت: اطلاعی ندارم و صلاحیت این موضوع برعهده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و دخالتی در این باره نداریم. ما از طریق این وزارت اولین متقاضی دریافت واکسن خواهیم بود.
آی.او.سی کمکی برای خسارت ناشی از کرونا نکرده است
صالحی امیری درباره اینکه آیا کمیته بین المللی المپیک خسارت ناشی از کرونا پرداخت کرده است؟ گفت: آنها تصمیم گرفتند به کمیته‌های ملی کمک کنند که تا این لحظه کمک مستقیمی بابت شرایط کرونا از دریافت نکردیم. اگر کمکی تخصیص دهند به دلایل تحریم قابل پرداخت نیست و در آی.او.سی می‌ماند.
وی ادامه داد: در مورد بورسیه ورزشکاران هم از کمیته بین المللی المپیک خواستیم، پرداخت آنرا تمدید کند و برای افزایش نفراتی که بورسیه دریافت می‌کند از فدراسیون ها اعلام نظر کرده‌ایم و منتظریم به ما پاسخ بدهند.
صالحی‌امیری درباره حمایت از سعید معروف در کمیسیون ورزشکاران آی.او.سی، اظهار داشت: در جریان فرایند کار سعید معروف هستم. او در داخل ایران حضور نداشت و سید نصرالله سجادی، پیمان فخری  و فتاحیان پیگیر این کار هستند. سجادی چند جلسه در مورد معروف برگزار کرده و با خود او جلسه نیز داشته است. برای فرایند جمع آوری آرا اقداماتی انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.