×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سبک زندگی زنان ایثارگر در کتاب‌های درسی بیان شود

به گزارش ایرنا، فریده اولاد قباد در جلسه هم اندیشی با بانوان شاغل در معاونت فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، که امروز شنبه در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی  گفت: خطبه فدکیه این حضرت مصداق این فعالیت‌هاست. خطبه ای که هنوز هم با گذشت سالیان سال، به روز و کاربردی است و می‌تواند الگوی مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی زنان جامعه کنونی ما باشد.  
 وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مسیر مکتب سردار سلیمانی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند گام برداریم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم. با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم آرمان‌ها و اهداف حاج قاسم در هشت سال دفاع مقدس را در حراست از مرزهای کشور و در دفاع از مظلومان جهان تحقق ببخشیم؛ وظیفه داریم که در راه مکتب شهید سلیمانی ثابت قدم باشیم.
در آستانه برپایی کنگره «لشکر فرشتگار تاریخ‌ساز»
مشاور امور زنان در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این برنامه با اشاره به این‌که در آستانه برپایی کنگره «لشکر فرشتگار تاریخ‌ساز» بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهید هستیم، گفت: علاقه‌مندان تا ۷ بهمن‌ماه فرصت دارند چکیده مقالات و تا ۷ اسفندماه ۱۳۹۹ اصل مقالات را به دبیرخانه ارسال کنند. مسئولیت کمیته علمی و حقوقی این همایش به حوزه امور زنان و خانواده بنیاد واگذار شده است.
این همایش اسفند ماه و با مشارکت نهادهایی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران»، «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری»، «وزارت کشور»، «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «ستادکل نیروهای مسلح»، «شهرداری تهران»، «سازمان بسیج هنرمندان»،   «دانشگاه الزهرا»، «جامعه الزهرا» و «دانشگاه شاهد» برگزار خواهد شد.
دغدغه‌ها  در زمینه جامعه هدف ایثارگری
اولاد قباد افزود :‌ همچنین کمیته های تخصصی تشکیل شده است و جلساتی با حضور کمیته‌های تخصصی «حقوقی»، «بهداشت و درمان، آموزش» و «مطالبات و مسائل زنان شاغل در بنیاد شهید» و «مشاوران و مددکاران اجتماعی سراسر کشور» برگزار شد. جلسه‌ای با خانم ابتکار، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم و  دغدغه‌های خود را در زمینه جامعه هدف ایثارگری بیان کردیم.
وی یادآور شد: ما قوانین زیادی داریم ودر واقع تراکم قانونی مواجه‌ایم اما با مساله عدم اجرای قوانین روبرو هستیم که شامل قوانین مرتبط با حفظ و جایگاه زنان نیز می‌شود. یکی از مهم‌ترین بندهای قانون ششم توسعه عدالت جنسیتی بود که براساس آن ۳۰ درصد از شغل‌های مدیریتی جامعه ما باید متعلق به زنان و جوانان باشد اما متاسفانه هنوز این سهمیه ۳۰ درصدی محقق نشده است. در صورتی که زنان توانمند و با تجربه زیادی داریم که می‌توانند در مناصب مدیریتی خدمت کنند.
اولاد قباد ادامه داد: متاسفانه گاهی شناختی نسبت به قوانین موجود درباره زنان وجود ندارد و گاهی حتی بانوان شاغل، بانوانی که نسبت ایثارگری دارند و بانوان ایثارگر ما از این قوانین آگاه نیستند. باید تدبیری اندیشیده شود که این قوانین علاوه بر این که روی سایت قرار می‌گیرد، به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که همه جامعه ایثارگری از حقوق خود آگاه شوند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.