×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

علی خسروی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص افزایش اعتراض به داوری ها در لیگ بیستم، گفت: فوتبال ما در ظاهر حرفه‌ای است و تنها پول‌هایی که در فوتبال ما به بازیکنان و مربیان داده می شود، حرفه‌ای است. باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال نتوانستند با موضوع حرفه‌ای شدن کنار بیایند زیرا ۲۰ سال قبل که ما تاکید می کردیم به بخش های فرهنگی و روانشناسی باشگاه‌ها توجه کنند به حرف ما گوش نکردند.
وی ادامه داد: اهمیت روانشناس در فوتبال ما امروز پس از ۲۰ سال به خوبی دیده می‌شود و اکنون مربیان و بازیکنان ما مقابل کوچکترین مواردی عصبانی می‌شوند. تمام آدم‌ها نیاز به مشاور و روانشناس دارند اما باشگاه ‌ای ما که ویترین ورزش کشور هستند از مشاور محروم هستند. باور کنید شاید اگر بخشی از بازیکنان ما در رده پایه مشاور داشتند سراغ کار دیگری می‌رفتند و حتی اگر من علی خسروی در زمان شروع داوری پیش روانشناس می رفتم این شغل را انتخاب نمی‌کردم.
کارشناس داوری فوتبال فوتبال گفت: پرخاشگری‌ها در هفته دوم خیلی زیاد شده و اگر جلو آن را نگیریم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. همه باید دست به دست هم دهند تا مشکل برطرف شود و این موضوع با صحبت های من و امثال من حل نخواهد شد. شما فوتبال اروپا را نگاه کنید از آن لذت می برید اما آیا واقعا مردم از لیگ برتر ما لذت می برند؟ این موضوع دقیقا به حرفه ای نبودن ما باز می‌گردد.
وی در خصوص متحد نبودن داوران بعد از بروز حواشی اظهار داشت: همیشه سعی کردم این اتحاد را به وجود بیاورم. یادم می‌آید زمانی که داور بودم مدیرعامل یک باشگاه با ورود به زمین مسابقه داور را کتک زد. آن زمان ۱۷ داور برتر ایران را بسیج کردم و به دفتر رییس فدراسیون رفتیم و اعلام کردیم تا زمانی که این آقا مدیرعامل باشد قضاوت نخواهیم کرد. باور نمی کنید در کمترین زمان این آقا برکنار شد اما امروز دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم و به شدت به این اتحاد نیاز داریم.
خسروی خاطرنشان کرد: امثال من در این فدراسیون فوتبال جایی ندارند زیرا ما بلد نیستیم از تصمیم گیری‌های غلط آقایان دفاع کنیم. مطمئن باشید اگر ما هم اشتباهات آقایان را نمی‌دیدیم امروز در فدراسیون مسوولیت داشتیم. آدم‌هایی مثل ما که خیلی راحت حرف خود را می زنند و دنبال حق هستند جایگاهی در این فدراسیون فوتبال ندارند.
وی تاکید کرد: ما در ۱۰ سال گذشته تغییرات زیادی در کمیته داوران و دپارتمان داشتیم. اصلا کاری به خوب و بد بودن این افراد ندارم اما علت اینکه اعضای کمیته داوران در ۱۰ سال گذشته ۲۰ بار تغییر کردند چیست؟ جواب این سئوال دلیل وضعیت امروز داوری ما است.
کارشناس داوری فوتبال ایران با اشاره به عملکرد ضعیف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حمایت از داوران گفت: در خصوص کمیته انضباطی صحبت دارم. من سه ماه قبل شکواییه دادم اما در این سه ماه حتی من را نخواستند که در خصوص شکایتم توضیح دهم. فقط از من خواستند ۱۱۰ هزار تومان به حساب بریزم تا موضوع را بررسی کنند.
وی افزود: همیشه مرسوم است افرادی که برای مسئولیتی انتخاب می شوند از همکاران کارشناس خود مشورت می گیرند اما شاید باور نکنید هیچ وقت رییس کمیته داورانی نبوده که به من به عنوان یک داور قدیمی زنگ بزند و مشورت کنند. جالب این است وقتی آنها از سمت خود برکنار می شوند با من ارتباط می گیرند تا کمک کنم به عنوان کارشناس در برنامه های تلویزیون حاضر شوند.
خسروی ادامه داد: متاسفانه در همه جای فوتبال ایران افراد صندلی ها را برای منافع شخصی می‌خواهند و این موضوع را به منافع فوتبال ترجیح می‌دهند. این مدیران فوتبال هستند که به صندلی ها باید شخصیت دهند اما امروز در فوتبال ما جای این موضوع تغییر کرده و صندلی ها به افراد شخصیت می دهند.
وی ادامه داد: در داوری ما سکوت نادرستی میان پیشکسوتان به وجود آمده و حتی خود داوران ما هم سکوت می کنند که این موضوع خیلی خطرناک است. داوری که نمی تواند حق خود را بگیرد چگونه می‌خواهد حق تیم‌ها را در زمین مسابقه بگیرد.
کارشناس داوری فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود کمیته داوران تحت فشار هیات‌های استانی داوران را انتخاب می کند، گفت: متاسفانه کمیته داوران ما تحت فشار هیات‌های استانی چیدمان داوران را مشخص می کند و این چیدمان استانی به ضرر فوتبال ما است.
وی در مورد شیوه آموزش کمیته داوران و استفاده از مدرسان تکراری اظهار داشت: در چند سال گذشته مدرسان تکراری در داوری داشتیم و چون مدرس جدید انتخاب نکردیم آموزش ها نیز تکراری است. این درد بزرگی است و مطمئن باشید اگر لب تاپ‌های مدرسان را خاموش کنید بسیاری از آنها نمی توانند با دانش خود یک روز به داوران آموزش دهند و از علم جدید داوری صحبت کنند.
خسروی در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین و اولین کاری که برای بهبود شرایط داوری باید کرد این است که رییس کمیته داوران خارج از هیات رییسه و منتصب داوران باشد و این تنها راه بهبود شرایط است. امیدوارم روزی برسد که رییس کمیته داوران مستقل از هیات رییسه انتخاب شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.