×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
گام های عملی برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان صنعت نفت

معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: به‌زودی با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد گام‌های عملی برای ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت خواهیم بود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری اگزیم نیوز،وحیدرضا زیدی فر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک توسعه صادرات ایران و وزارت نفت، با ذکر این مهم که پنجاه درصد از شرکت های دانش بنیان صنعت نفت، مشتری بانک توسعه صادرات ایران هستند، اعلام کرد: نقش بانک توسعه صادرات در حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور صنعت نفت قابل توجه و چشمگیر است؛ این تفاهم نامه نیز به‌منظور توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به طور اخص در صنعت نفت به امضا طرفین رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به دیگر کشورهای جهان یکی از اولویت‌های وزارت نفت است، گفت: یکی از دلایل انتخاب بانک توسعه صادرات ایران برای اعطای تسهیلات تشویق شرکت‌ها و سازندگان دانش‌بنیان برای موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی است.
همچنین عرفان ریاحی، مدیرکل امور فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز در این آئین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بند الف تبصره ۱۸ قانون برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت گفت: با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و داریی در آینده‌ای نزدیک، بانک توسعه صادرات ایران اعطای وام‌های ۹ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک صنعت نفت تأیید شده را آغاز خواهد کرد.
وی به بودجه مناسب صندوق پژوهش و فناوری وزارت نفت برای حمایت و اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت گفت: هم‌اکنون بحث ازدیاد برداشت نفت از چاه‌های نفت و گاز، فناوری‌های روزآمد تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع پایین‌دستی، تولید تجهیزات بار نخست و جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت مورد تأکید وزارت نفت برای انجام پژوهش و به‌کارگیری فناوری‌های روزآمد جهان است.
مدیرکل امور فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به انتخاب ۱۷۸ شرکت از میان ۳۵۴ شرکت دانش‌بنیان کشور برای فعالیت در صنعت نفت گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه پژوهشی تأیید و به چهار بانک ملت، ملی، تجارت و توسعه صادرات ایران برای اعطای تسهیلات معرفی شده است.
به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، بانک توسعه صادرات ایران و وزارت نفت برای حمایت ازشرکت های دانش بنیان نفتی تفاهم نامه ای را منعقد کرده است.
بر اساس این تفاهم نامه بانک توسعه صادرات ایران، با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و داریی در آینده‌ای نزدیک، اعطای وام‌های ۹ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک صنعت نفت تأیید شده را آغاز خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.