×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

بسم الله النور

معلم مظهر تلاش بی‌تکلف است، ادامه‌دهنده راه انبیاء که بدون چشم‌داشت، تعالی زندگی مادی و معنوی انسان را تضمین می‌کند.

امیرمومنان(علیه السلام): به پاس گرامی داشت پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی.

با سلام و عرض ادب به ساحت مقدس علم و معلم،
فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت‌ماه مصادف است با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، و به ما یادآور می‌شود که در هر مقام و منزلتی که امروز هستیم نتیجه تلاش نه فقط خود که نتیجه از جان مایه گذاشتن بزرگ انسان‌هائی است که در کسوت معلمی آن چه از دانش و تجربه طی سالیان متمادی تلمذ کرده و آموخته‌اند بی‌دریغ در طبق اخلاص گذاشته و به نسل بعد منتقل کرده‌اند، سالروزی که یادآور جایگاه والای علم و معرفت است و این که مقام والای معلم را در تفکر اسلامی- ایرانی و نیز عظمت جایگاه مردان و زنان فرهیخته‌ای را خاطر نشان می‌سازد که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند، عزیزانی پاک که عاشقانه از شمع وجودشان می‌کاهند تا تاریکی جهل را بشکنند و نوری پرفروغ برای جان‌های شیفته علم و دانش باشند؛ راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا در خلوص و صفای باطن آنان نهفته است. فرزانگان و فرهیختگان و امانت‌داران و وارثان انبیاء که به حق حرکت و تکامل بشریت حاصل مجاهدت‌های آنان است.
دوازدهم اردیبهشت‌ماه، یادآور پاسداشت آنانی است که پرتلاش و با عشق، الفبای مهربانی و انسانیت را در واژه‌های علم و معرفت با خلاقیت ترسیم می‌کنند و رسم زندگی را به انسان می‌آموزند.
شهید علم و عمل، استاد مرتضی مطهری، انسانی وارسته و نمونه کاملی از فضایل معلمی بود، دانشمندی که عمر خود را مصروف پرورش نسلی ساخت که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید و با تکیه بر ایمان و آموزه‌های چون او بود که در این تلاطم روزگار و خدعه دشمنان مسیر پرافتخار خود را پیمود؛ انقلابی که در سایه توجهات و تلاش شما معلمان عزیز و دانش‌آموختگان مکتب آن بزرگواران است که امروز الگویی برای جویندگان راه استقلال و آزادی در جهان می‌باشد.
بی‌تردید، رشد و توسعه جامعه و تعالی معنوی و مادی آن مستلزم آموزش و پرورش صحیح است، آمیختن علم با عمل صالح و آراستن تحصیل به فضایل اخلاقی و تهذیب، و این میسر نیست مگر به همت شما استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته.
تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی است از جانب خداوند متعال، انبیای الهی خود در واقع امر بزرگ معلمان و مربیان بشریت‌اند و واسطه‌ای برای هدایت؛ نخستین پرورش‌دهنده و هدایت‌کننده انسان به سوی آموزه‌های خداوندی و در حقیقت آموزگار اصلی بشریت همانا رب تعالی و خدای جهانیان است. و به همین خاطر می‌باشد که شغل معلمی دارای جایگاهی رفیع و مورد احترام و اکرام همگان است.
و بی‌شک بانک توسعه تعاون با توجه به مسئولیت‌های ذاتی خود به عنوان تنها باتک تخصصی بخش مردمی تعاونی کشور می‌کوشد تا آن‌چنان که شایسته معلمان و استادان معزز و بزرگ است، صادقانه و تا حد توان ممکن، در اعزاز، اکرام و خدمت‌رسانی به آنان تلاش کند.
اینجانب و تمامی همکارانم در بانک توسعه تعاون که افتخار خدمت‌رسانی به مردم بزرگوار این مرز و بوم عزیز را داریم با استفاده از فرصت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه و به پاس تلاش‌های صادقانه جامعه فرهنگی کشور، ایام هفته معلم را به کلیه بنیانگذاران پایه‌های علم و دانش و مروجین خرد و معرفت تبریک عرض نموده، قدوم شما بزرگواران را گرامی داشته، دست شما معلمان عزیز را در هر نقطه‌ای از خاک پاک ایران اسلامی که باشید به گرمی می‌فشاریم و شادی، تندرستی و کامیابی شما بزرگواران را در امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم از درگاه خداوند قادر متعال مسئلت داریم.
حجت‌الله مهدیان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.