×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، حسن هانی‌زاده گفت: وصیت نامه امام را می‌توان به عنوان نقشه راه جهان اسلام در دهه‌های آینده و زمان حال در نظر گرفت. فرازهای مهمی در این وصیت نامه وجود دارد که اگر تمام این فرازها و بخش‌ها عملیاتی شود جامعه اسلامی به یک وحدت پایدار خواهد رسید.

وی ادامه داد: دشمنان امت اسلامی در تلاش هستند از شکل‌گیری وحدت اسلامی بین ملت‌ها و دولت‌های جلوگیری کنند و با این کار مانع اجرای استراتژی امام خمینی که ایجاد وفاق و همدلی بین همه مسلمانان است، شوند.

این کارشناس مسایل فلسطین با بیان این‌که امام خمینی در وصیت نامه خود که ۳۰ سال پیش نوشته شده است به دقت سرفصل‌ها و فرازهای مربوط به سیاست خارجی و وحدت جهان اسلام را بیان کرده‌اند افزود: ایجاد وفاق بین همه طیف‌های سیاسی و مذهبی در منطقه و در میان کشورهای اسلامی در وصیت نامه امام مورد توجه است و شاهد هستیم که امام با قدرت درباره بسیاری از مسایل و رویکردها پیش‌گویی و پیش‌بینی سیاسی کرده‌اند. اما سرفصل دیدگاه امام درباره مساله صلح خاورمیانه و فلسطین حرکت به سمت یک وحدت قابل قبول میان همه ملت‌های مسلمان است.

هانی‌زاده با بیان این‌که هنوز بخش‌های مهمی از وصیت‌نامه امام عملیاتی نشده است اظهار کرد: باید راهکار جامعی برای اجرای این بخش‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی  به لحاظ ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرد و همه دستگاه‌ها موظف به پیاده سازی آن شوند.

وی تاکید کرد: می‌توان امیدوار بود که اگر تمام فرازهای وصیت نامه امام اجرایی شود دستاورد و نتیجه اجرای آن هم برای ملت ایران و هم ملت‌های منطقه و جامعه اسلامی موجب خیر و برکت باشد به ویژه این برکت در حوزه وحدت ملی و منطقه‌ای حایز اهمیت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.