×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

«مرتضی بهاروند» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان همدان از رشد ۲۷۷ درصدی پرداخت وام‌های ازدواج در شعب این استان خبر داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مرتضی بهاروند» در جمع خبرنگاران گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه و تلاش برای رفع محرومیت‌های اقتصادی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می‌کند.
مدیر شعب استان همدان با بیان اینکه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله خدمات این بانک است، گفت: بیش از ۱۵۰۰ زوج جوان از وام‌های ازدواج این بانک به مبلغ ۱۴۸۸ میلیارد ریال طی یک سال اخیر بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۲۷۷ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۲ میلیون و ۷۴۵ هزار فقره وام به ارزش ۷۳۲ هزار میلیارد ریال در یک سال عملکرد دولت سیزدهم پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه یک ساله در دولت دوازدهم بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. این آمار در استان همدان ۵۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۴۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در خصوص حمایت از تولید داخل و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان به تبیین برنامه‌های بانک در تداوم تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی برای حمایت هر چه بیشتر از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین هدایت بهینه منابع مالی موجود به منظور بهبود وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی در کشور پرداخت.
بهاروند گفت: تقویت خوشه‌های صنعتی و بهبود فضای کسب‌وکارها یکی از اولویت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همسو با اهداف دولت سیزدهم در حمایت از تولید و تقویت صادرات است.
حمایت از مددجویان با پرداخت بیش از ۲۱۳ میلیارد ریال وام اشتغالزایی
بهاروند با تأکید بر اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اولویت قراردادن مسائل اقتصادی و معیشتی دهک های پایین، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده، خاطرنشان کرد: در این راستا، به منظور حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تعداد ۳۵۳ فقره وام اشتغال و کارآفرینی به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های خردی که مردم دارند، تأمین وثیقه برای وامی است که دریافت می‌کنند، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارایی سهام‌ را به‌عنوان وثیقه وام‌ می‌پذیرد.
وی ادامه داد: پذیرفتن سهام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گام ابتدایی است و در گام‌های بعدی سایر دارایی‌های افراد در بازار سرمایه از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گواهی‌های سپرده وثایق وام‌های آن‌ها خواهد بود.
بهاروند اظهار داشت: برای دریافت وام با وثیقه سهام، کافی است افراد با مراجعه به پیشخوان بانک به‌ عنوان نقطه مهم ارتباط مشتری، فرآیند توثیق را به‌صورت آنلاین انجام داده و بعد از دریافت کد مربوطه، چه از طریق شعبه و چه از طریق پیشخوان مجازی برای دریافت وام خود اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.