×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی در فولاد مبارکه نتیجه کار گروهی در رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی است

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش دسته‌جمعی کارکنان شرکت برای دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی، خواستار جدیت و توجه ویژه به رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی در جهت بهبود شاخص‌های ایمنی شرکت شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار فولاد، دومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه، با حضور معاون بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبان، مدیر ارشد تولید، جمعی از مدیران بهره‌برداری، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست و رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی با رویکرد ارتقای سیستم ایمنی فولاد مبارکه در سالن جلسات مدیریت این شرکت برگزار شد که با توجه پاندمی کووید ۱۹ و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سایر مدیران به‌صورت آنلاین در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ حضور یافتند.

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش دسته‌جمعی کارکنان شرکت برای دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی، خواستار جدیت و توجه ویژه به رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی در جهت بهبود شاخص‌های ایمنی شرکت شد.

وی حفظ و بهبود نتایج به‌دست‌آمده در زمینه ایمنی را جزو اولویت‌های شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ برشمرد و افزود: مدت‌زمان صرف شده در برخی از واحدها برای انجام اقدامات اصلاحی تعریف‌شده در کارت سبزهای گزارش‌شده توسط کارکنان قابل‌قبول نیست و توجه ویژه در این زمینه ضروری است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: دست‌یابی به نتایج مطلوب در زمینه ایمنی در صورت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و اعتقاد قلبی به انجام فعالیت ایمن عملی است؛ همکاری دسته‌جمعی کارکنان برای ایمن‌سازی شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است عدم انطباق‌ها و موارد ناایمن گزارش‌شده در نظام کارت سبز نیز در اسرع وقت برطرف شود.

وی ضمن ابراز نگرانی در زمینه حوادث رخ‌داده برای کارکنان پیمانکار شرکت، خواستار نظارت مؤثر بر رفتار آنان شد و گفت: ساختار فراگیر در خصوص جذب و آموزش پیمانکاران باید ایجاد شود، چراکه دست‌یابی به نتایج مطلوب در بخش پیمانکاری هم‌راستا با فولاد مبارکه در گرو تلاش دسته‌جمعی و نگاه ویژه به این بخش است.

در ادامه این جلسه غلامرضا سلیمی، مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه به اهمیت تدوین دستورالعمل ایمنی پیش از شروع فعالیت‌ها پرداخت و خواستار ایمن‌سازی و بهبود شرایط سازه‌های فلزی و انبارهای ذخیره مواد شد.

وی به اهمیت بازرسی از تجهیزات و ادوات باربرداری به‌صورت روزانه پرداخت و ضمن تشکر از گزارش‌های ارائه‌شده، با توجه به اهمیت شغل اپراتورهای جرثقیل سقفی، خواستار توجه ویژه در این زمینه شد و به اهمیت برگزاری جلسات شناسایی خطرات و استفاده از خرد جمعی افراد در جهت کشف خطرهای ناشناخته خط تولید پرداخت.

مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه در پایان به اهمیت انجام واکسیناسیون در جهت مقابل با پاندمی کووید ۱۹ اشاره کرد و خواستار همکاری کارکنان شرکت در این زمینه شد.

در ادامه این نشست، حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی کارکنان، در گزارشی به وضعیت مطلوب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

وی برنامه‌ریزی و اقدامات شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا را فراتر از استانداردهای ملی و بین‌المللی برشمرد و خواستار انجام واکسیناسیون توسط کارکنان به‌منظور حذف کامل ویروس کرونا در شرکت شد؛ همچنین خواستار جدیت و همکاری در زمینه استفاده از ماسک‌های تنفسی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها تا زمان حذف ویروس کرونا در سطح کشور شد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در ادامه ضمن ابزار نگرانی از اجرای پروژه‌هایی که بدون تهیه طرح مهندسی و در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی انجام می‌گردند، با توجه به حوادث رخ‌داده در زمان وزش بادهای فصلی، سقوط ورق‌های سالن‌ها و سبد دکل‌های روشنایی در ماه گذشته، خواستار توجه ویژه در این زمینه شد.

جواد کیانی رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی شرکت فولاد مبارکه نیز در گزارشی ضمن تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته در اجرای قوانین و مقررات ایمنی، با توجه به پاندمی کووید ۱۹، به روند مطلوب شاخص‌های ایمنی پرداخت.

وی خواستار بهبود وضعیت ایمنی سازه‌های فلزی (با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده)، بهبود وضعیت ایمنی انبار مواد مصرفی، تشکیل کمیته‌های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک نواحی در جهت شناخت دقیق ریسک‌های فرایندی و شغلی، تعیین تکلیف کارت‌های سبز در نواحی مختلف، لزوم بهبود وضعیت ایمنی سبد دکل‌های روشنایی، بهبود وضعیت ایمنی بالان صنعت‌های شرکت و وینچ‌های موجود در شرکت و وضعیت ثبت یافته‌های ایمنی در نواحی مختلف پرداخت.

در این جلسه رسول شفیع‌زاده مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در گزارشی به وضعیت ایمنی بالابرهای بالان‌صنعت پرداخت؛ همچنین مجید فرجی سرپرست بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی در گزارشی به وضعیت ارگونومی کابین جرثقیل‌های سقفی نورد گرم پرداخت.

در ادامه سید محمدرضا انگشترساز اصفهانی سرپرست آتش‌نشانی شرکت فولاد مبارکه در گزارشی به عملکرد واحد آتش‌نشانی و وضعیت مانورهای آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری پرداخت و جلال نادی سرپرست نگهداری و تعمیرات ساختمان‌های صنعتی فولاد مبارکه نیز در گزارشی به وضعیت ایمنی پایپرک و سازه‌های فلزی این شرکت در نواحی مختلف پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.