×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

شهردار منطقه(۲)همدان خود را موظف به پاسخگویی و تامین نیازها و رضایتمندی شهروندان دانسته و تمام تلاش پرسنل را در همین راستا معطوف کرده است که با توجه به ارزیابی عملکردها می توان گفت وضعیت عمرانی مطلوب است و با شتاب بیشتری نسبت به سالهای قبل در این منطقه شاهد هستیم که عملکرد ارائه شده سال جاری در صحن شورای اسلامی شهر مورد تحسین و تقدیر رئیس و اعضا قرار گرفت . آنچه روزی به عنوان رویا در اذهان و خواست شهروندان همدانی ساکن در منطقه تداعی شده بود امروز با عزم و اراده جدی شورای اسلامی شهر و شهردار همدان و مجموعه شهرداری به واقعیت تبدیل شده و انجام می گیرد .
شهرداری منطقه(۲)پروژه های متعددی را برای رفاه حال شهروندان منطقه در دست اقدام دارد،اما اجرای پروژه های متعدد نیازمند بودجه و اعتبار ات لازم است و تا هنگامی که اعتبارات مورد نیاز تامین نشود نمی توان عملیات اجرایی را آغاز کرد.
در راستای بهسازی و استاندارد سازی پیاده رو ها در حفظ امنیت و آرامش شهروندان علی الخصوص معلولان ، جانبازان، سالمندان و نابینایان تلاش می شود و به همین دلیل بازسازی و ساخت پیاده رو ها از جمله فعالیت های مستمر در دستور کار شهرداری منطقه ۲قراردارد. شهردار منطقه(۲)همدان درگفت وگو با هفته نامه فرین با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح عملکرد این منطقه از شهرداری پرداخت و گفت: باتوجه به توان فنی- مهندسی و پتانسیل های موجود در منطقه (۲)، علیرغم برودت هوا، پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری این منطقه با رعایت اصول فنی در حال اجرا است تا تمامی این پروژه ها را با سرعت و دقت و حساسیت با نظارت مستقیم مهندسین فنی عمرانی به اتمام برسانند.
مهندس حامدجلیلوند گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشن انقلاب خانواده شهرداری منطقه ۲ در تالار فجر برگزار شد و از کارمندان نمونه شهرداری منطقه ۲ دراین جشن بزرگ تقدیربه عمل آمد.
وی گفت: دهه فجر یادآور غرور و سربلندی مردم ایران است که حکومت طاغوت را نپذیرفتند و برای رهایی از آن انقلاب کردند. جلیلوند هدف از برگزاری این جشن را گرامیداشت دهه فجر، رفع خستگی از چهره کارکنان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در خانواده بزرگ شهرداری عنوان کرد. مهندس جلیلوند در ادامه افزود: هم اکنون منطقه ۲ شهرداری چندین پروژه مهم و تاثیر گذار زیر ساختی از جمله احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، هدایت آبهای سطحی تقاطع رسالت، ساماندهی و دیوار چینی مصلی که در الویت قرارداشت، احیای قنوات سطح منطقه، جدولگذاری و پیاده رو سازی بصورت گسترده، و …را در دست اجرا دارد.

حامد جلیلوند، شهردارمنطقه(۲) همدان مطرح کرد :
احداث اولین و بزرگترین پارک تخصصی گل ها، در همدان
جلیلوند به پروژه های در دست اقدام اشاره نمود و افزود : باغ گلها از پروژه های مهم این منطقه است که یکی از پارک های تخصصی در دست اقدام است که باغی بزرگ در قالب پارک محله ای محسوب می شود و از این نظر که همدان به شهر اطلسی ها مشهور است باغ گلها بدنبال احیای برند شهر اطلسی ها است که البته باغی محصور و آموزشی است تا ضمن برگزاری نمایشگاه های هفتگی گل و گیاه امکان مراقبت از گل ها فراهم می شود که در آینده نزدیک قابل بهره برداری می باشد . مهندس جلیلوند هدایت آبهای سطحی بلوار مطهری را از دیگر پروژه های مهم منطقه ۲ دانست و افزود : با هدف جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و پیشگیری از مشکلات آبگرفتگی در زمان بارش طرح لوله گذاری و دفع آبهای سطحی در حال اجراست.
وی اعتبار عمرانی این پروژه را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دو هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری در خیابانهای اطراف میدان رسالت و بلوار چمران در حال انجام است که از طریق آن آبهای سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت می شود .
شهردار منطقه ۲ در ادامه از آغاز اجرای عملیاتی طرح عمرانی پیاده روسازی بصورت گسترده در سطح منطقه خبر داد و افزود: پیاده رو های استاندارد که قابلیت پیاده روی مطمئن برای شهروندان را داشته باشند می تواند امنیت عبور از معابر را پایدار کند.
جلیلوند وسعت پیاده رو سازی را ۲۰هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال دانست آنگاه که گفت: پیاده رو سازی خیابان گلزار، بلورا عباس دوران، بلوار صدر، بلوار رنجبران، خیابان فرهنگ و …. از جمله پروژه هایی است که عملیات عمرانی در قالب خاکبرداری، زیرسازی، جدولگذاری، مناسب سازی فضای باغچه های طول پیاده رو و نصب جالیز جدید اجرا می شود .
وی در ادامه ضمن بیان پیشرفت چشمگیر پروژه های عمرانی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین انتظارات شهروندان تسطیح و آسفالت معابر عمومی در سطح منطقه بود که تا کنون بخش عمده ای با تلاش همکاران بصورت شبانه روزی انجام شده و هنوز ادامه دارد.
شهردار منطقه ۲ از اجرای عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری بیش از ۲۴ هزار تن در سطح منطقه خبر داد هنگامی که گفت: با توجه به وضعیت نا مناسب قسمتهایی از آسفالت کوچه ها و خیابانها سطح منطقه، اجرای عملیات روکش آسفالت معابر به صورت ویژه در حال انجام می باشد.
وی افزود: شهروندان در مراجعه به شهرداری درخواست انجام ترمیم ولکه گیری آسفالت کوچه ها و معابر شهری منطقه را دارند که در این خصوص واحد فنی مهندسی این منطقه بصورت مداوم اجرای آسفالت توسط فینیشر و اکیپ دستی را در دستور کار دارد که طبق بازدید کارشناسان فنی مهندسی منطقه اولویت بندی لازم جهت آسفالت ریزی صورت می گیرد و در این راستا حجم بسیار زیادی آسفالت در معابر اصلی و فرعی از جمله کوچه مشکی، کوچه های رفاه، تعاون و خیابان نوژه در شهرک شهید بهشتی، بلوار مدنی ، ۱۸ متری میلاد، بلوار مطهری و … پخش و اجرا شده است. مهندس جلیلوند هدف از این اقدامات را بهسازی و زیبا سازی محیط، بهبود تردد خودروها ، ایمنی تردد و رسیدن به استانداردهای مطلوب شهری دانست.
وی از عملیات گسترده پیاده رو سازی جدولگذاری و ایجاد نهری در سطح منطقه خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت نگاه به مسائل عمرانی شهر و شهرداری سطح این منطقه با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیبا سازی فضای شهری و مناسب سازی جداول خیابانهای سطح منطقه این پروژه در دستور کار قرار داده شد.

حامدجلیلوند، شهردار منطقه ۲ همدان:
۵۳۱ خودرو ظرفیت پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ است
مهندس جلیلوند با اعلام اینکه این اقدامات باعث تحولات ساختاری مثبتی خواهد شد افزود: در همین راستا بیش از ۸ هزار ۵۰۰ متر طول عملیات جدولگذاری با اعتباری بالغ بر۱۰ میلیارد ریال را در سطح منطقه شاهد هستیم که از جمله پروژه ها می توان به جدولگذاری و ایجاد خیابان ارغوان در شهرک بهشتی، خیابان ذولفقار، خیابان بوعلی و … اشاره نمود که شاهد اجرای عملیات عمرانی هستیم .
شهردار منطقه ۲ظرفیت پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ را ۵۳۱ خودرو عنوان کرد و گفت: این پروژه در ۸ طبقه در حال احداث میباشد که با تلاش همکاران در شهرداری در پی آن هستیم که در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسانیم .
وی در ادامه به برخی از پروژههای اجرا شده اشاره نمود: ساخت پارک محله ای کوی محمدیه، جدولگذاری، پیاده روسازی، حفر چاه و لایروبی قنوات، احداث کانال و هدایت آبهای سطحی و زیر سازی معابر، اصلاح هندسی، تهیه و اجرای سیستم آبیاری مکانیزه جهت فضای سبز منطقه، خرید و نصب وسایل بازی کودکان و اجرای نصب کفپوش گرانولی جهت ایمن سازی محوطه بازی کودکان در پارکهای سطح منطقه، احداث پارکهای جدید، بازسازی پارکهای سطح منطقه، اجرای روشنایی پارکهای سطح منطقه، پیاده راه سازی، تجهیز بازسازی پلهای عابر پیاده از جمله پروژه هایی است که به اتمام رسیدهاند .
مهندس جلیلوند از آماده سازی و انتشار و توزیع فیش عوارض نوسازی به منظور اجرای قانون نوسازی و عمران شهری در این منطقه خبرداد و افزود: بخش قابل توجهی از فعالیتهای عمرانی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی شهر از طریق دریافت این عوارض به وسیله شهروندان محترم انجام میگیرد که امید است با همکاری و همیاری شهروندان این منطقه در پرداخت به موقع عوارض نوسازی، ضمن برخورداری از ۳۰ درصد تخفیف پرداخت اینترنتی در عوارض مذکو، شاهد رونق فعالیت های شهرداری در توسعه و آبادانی شهر باشیم.
دیگر حوزه کاری شهرداری منطقه ۲ که مهندس جلیلوند در خصوص عملکرد آن بخش پرداخت امور شهری منطقه بود که وی اشاره داشت روزانه به طور متوسط یکصد تن زباله از سطح منطقه جمع آوری و حمل می گردد که طی شش ماه به میزان تقریبی ۱۰۰/۱۷ تن جمع آوری و به محل دفن بهداشتی حمل گردیده است.
جلیلوند نقش مشارکت عمومی شهروندان را در اجرایی شدن اهداف منجر به خدمت بی بدیل دانست و افزود: به موازات عملیات عمرانی در سطح منطقه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هم توجه ویژه ای هست و در این راستا چند مورد جلسه با شوراهای اجتماعی محلات برگزار و جشن های محلی و مسابقات خانوادگی تا قبل از شروع محرم برنامه ریزی و اجرایی شد.
شهردار منطقه ۲ اذعان داشت: مشارکت جویی مردم منطقه ۲ شایسته تقدیر و احترام است که تمام تلاش همکارانم در اداره منطقه معطوف به مهیا کردن زمینه زندگی ایده آل شهری برای شهروندان خوب همدانی است. وی با اعلام اینکه شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار در اداره شهر است و وظیفه شهرداری تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرایندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می گیرد افزود: شهرداری منطقه ۲ با آگاهی از این امر علاوه بر اجرای پروژه های مهم عمرانی در زمینه های فرهنگی نیز فعالیت چشمگیری داشته است .
مهندس جلیلوند افزود: شهرداری منطقه ۲ در اجرای مراسم ملی و مذهبی و برنامه های فرهنگی از جمله: برگزاری دعای عرفه، ایام فاطمیه، ایام نوروز، بزرگداشت ارتحال امام خمینی ( ره ) و ایام شعبانیه، آذین بندی نماز عید فطر و فعالیت های دیگر به میزان قابل توجهی حضور داشته و به ویژه با نهاد ها، افراد و گروه های مختلف در این زمینه ها مشارکت داشته است ودیگر فعالیت های این حوزه تهیه و ارسال خبر و گزارش های خبری، تعامل با رسانه ها در موارد متعدد، تهیه و آرشیو فیلم و صدا، عکس از اخبار منعکس، بهره گیری از فناوریهای IT در جهت پیشبرد فعالیت های این واحد و … در زمره اقدامات منطقه ۲ شهرداری بوده که قابل اشاره است.
جلیلوند در پایان اعلام کرد: با توجه به روز های پایانی سال، ادارات شهرداری منطقه ۲ با هدف ارج نهادن و تکریم ارباب رجوع در ایام هفته به استثنای روزهای پنجشنبه و روزهای تعطیل بعد از ظهرها از ساعت ۱۴ الی ۱۶ اقدام به ارائه خدمات می نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.