×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رییس مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول در کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر که با حمایت این اپراتور در حال برگزاری است، ضمن بر شمردن چالش‌های صنعت تلکام به نحوه تحول این صنعت پرداخت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر انجمن کامپیوتر ایران امروز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در دانشگاه صنعتی شریف تهران آغاز به کار کرد و تا فردا پنجشنبه ۶ بهمن ادامه دارد.

این کنفرانس همه ساله پژوهشگران، دانشجویان و مهندسان از دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی را با هدف تبادل یافته ها و دستاوردهای علمی جدید در حوزه های مختلف علوم کامپیوتری گردهم‌ می‌آورد.

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز امروز همزمان با افتتاحیه این کنفرانس به ایراد سخنرانی با موضوع «اکوسیستم نوآوری، پیشران تحول دیجیتال» پرداخت و اظهار کرد: صنعت تلکام و مخابرات یکی از صنایع بسیار هزینه بر در جهان است که طی‌ سال های اخیر با چالش بازگشت سرمایه و کاهش بازدهی دست به گریبان بوده و این مسئله به دلیل رکود درآمدها و رشد مداوم حجم ترافیک، همراه با هزینه های سنگین سرمایه ای بوده است.

وی ضمن برشمردن چالش های صنعت تلکام، به مقایسه درآمدها و ارزش سهام بازار سرمایه شرکت های مخابراتی (Telco) در برابر شرکت ها و غول های فناوری (Techco) پرداخت و گفت: در حالیکه اپراتورها و شرکت های مخابراتی هزینه های بالایی را برای تجهیزاتی از قبیل آنتن و کابل تحت عنوان Capex متحمل می شوند، شرکت های فناوری بیشتر روی تحقیق و توسعه و نوآوری متمرکز بوده و هزینه می کنند.

شاه منصوری افزود: مخابراتی ها کمتر از سه درصد درآمد خود را در «تحقیق و توسعه» صرف می کنند، در حالیکه هزینه کرد شرکت های فناوری تا ۲۵ درصد در این بخش است.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به نحوه تحول این صنعت یعنی تلکام برای پاسخ به چالش ها اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از اولین اقدامات اپراتورها، تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی تحت عنوان ورود به Beyond Core و ارائه انواع سرویس های دیجیتال در بخش های B2B و B2C بوده است.

وی همچنین در ادامه صحبت هایش، «افزایش کارآمدی دیجیتال اپراتور» و «نقش اپراتور به عنوان توانمندساز اکوسیستم» را به عنوان دو نقش کلیدی برای تحقق تحول دیجیتال بر شمرد.

همچنین نشست تخصصی با موضوع «نقش اپراتورهای موبایل در تجاری سازی سرویس های اینترنت اشیاء» از جمله برنامه های افتتاحیه کنفرانس بود که با حضور مدیران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و علاقه مندان این حوزه برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.