×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

سید حسن موسوی چلک روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خودمراقبتی عملی است که در آن هر فردی از مهارت توان، استعداد، دانش و خلاقیت خود استفاده می‌کند تا از راه های گوناگون مثلاً مطالعه کتاب، دیدن ‌فیلم یا انجام ورزش به طور مستقل از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کند. 
وی با بیان اینکه مهارت خود مراقبتی کمک می کند تا تنش ها به حداقل برسد، اضافه کرد: در دوران قرنطینه و تعطیلات هر کسی بر اساس استعداد و ویژگی هایی که دارد باید مشغول کار شود که آرامش خود را به دست آورد حال این کار می‌تواند خیاطی باشد یا آشپزی و یا ورزش و مطالعه کتاب؛ هر فردی فرصت ها و ظرفیت هایی دارد که می تواند به اموری بپردازد که برای او انرژی و خرسندی به همراه بیاورد.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در مواقع ظهور و بروز بحران ها نشانه های منفی در حوزه های رفتاری بیش از پیش بین اعضای خانواده نمود پیدا می کند که کرونا یکی از موارد این بحران ها است.
موسوی چلک افزود: به دلیل طولانی شدن مدت تعطیلات و استراتژی در خانه ماندن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضرورت یادگیری چند مهارت بیش از گذشته نمایان شده که از جمله این مهارت ها می‌توان به خود مراقبتی و مراقبت خانوادگی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: این مهارت ها کمک می کند افراد از بودن طولانی مدت کنار هم لذت ببرند و به خود آسیب نزنند.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: همچنین تقویت مدارا، بردباری و صبوری در تعامل با دیگران بین اعضای خانواده از اهمیت بسزایی در دوران کرونا برخوردار است. لازم است فرصت هایی را برای کارهای گروهی که بتواند تحرک ایجاد کند، مهیا کنیم تا حس صمیمیت بین اعضای خانواده افزایش یابد.
موسوی چلک افزود: خلق فرصت های کارهای درونی مستلزم خلاقیت و نوآوری است، به طور مثال انجام بازی های گروهی مانند اسم فامیل یا گل یا پوچ می‌تواند این دوران قرنطینه را برای افراد خانواده رضایتبخش کند.
وی گفت: اجرای برنامه های متنوع گروهی در دوران طولانی مدت تعطیلات و قرنطینه می تواند شادی و نشاط را بین اعضای خانواده حفظ کند و استمرار بخشد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.