×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، امروز (یکشنبه) در محل شورای عالی مناطق آزاد از سامانه سرمایه‌گذاری درگاه خدمات مناطق آزاد و ویژه رونمایی شد که به منظور سهولت کسب و کار در مناطق آزاد و انجام سرمایه‌گذاری و به عبارتی کاهش زمان و فرآیند درخواست سرمایه‌گذاری تا صدور مجوز آن راه اندازی شده است.
در این سامانه فرآیند ثبت درخواست توسط متقاضی تا صدور مجوز و تحویل زمین در ۶ گام انجام می‌شود که شامل ثبت درخواست توسط متقاضی، بررسی و تایید اولیه توسط سازمان مناطق، تکمیل اطلاعات توسط متقاضی، بررسی تخصصی درخواست اولیه توسط سازمان، صدور مجوز سرمایه گذاری توسط سازمان و تحویل زمین است.
مرتضی بانک -دبیر شورای عالی مناطق آزاد -در رابطه با  این سامانه سرمایه گذاری اعلام کرد که این سامانه مهمترین عنصر پنجره واحد مناطق آزاد است چرا که در حوزه تولید و سرمایه گذاری و سهولت کسب و کار  اهمیت ویژه ای داشته و در شفافیت فعالیت و کاهش فرآیند و زمانبری مورد توجه است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سرمایه گذاری به صورت پایلوت گفت: طی دو ماه آینده با رفع برخی مشکلات و محدودیت‌های احتمالی که ممکن است در عمل بروز کند این سامانه به بهره برداری خواهد رسید.
بانک در   پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با وضعیت سرمایه گذاری خارجی و داخلی در طول یک سال گذشته در سال جهش تولید و همچنین مشوق‌ها و قواعد مربوط در مناطق آزاد برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی توضیحاتی ارائه کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مشوق ها طبق قانون مشخص هستند و ما مشوق جدیدی نداریم و آن چه برای سرمایه گذار مورد توجه است مشوق‌هایی است که در قانون وجود دارد و می‌تواند به آنها استناد کند.
بانک در رابطه با وضعیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه نیز با اشاره به این که در سال های اخیر و بعد از خروج آمریکا از برجام و شدت گرفتن تحریم‌ها در مقاطعی نیز سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار گرفته است توضیح داد: در سال ۱۳۹۸ ارزش سرمایه گذاری داخلی حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان و سرمایه گذاری خارجی ۲۱۱ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که در سال جاری و تاکنون سرمایه گذاری داخلی به ۶۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
وی گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی نیز تاکنون در سال جاری ۱۲۳ میلیون دلار بوده که به نظر می‌رسد تا پایان سال نسبت به سال قبل با رشد همراه باشد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در سال ۱۳۹۷ سرمایه گذار ی داخلی حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال‌های بعد با افزایش همراه بوده است.
بانک در مورد صادرات نیز گفت که در مناطق آزاد برای سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم و از سوی دیگر برای صادرات به سرزمین اصلی یا همان تولیدات حدود ۱۷۰۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.