×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کارت بی‌رنگ برای تیم‌های رنگی/ چرا دستت می‌لرزد آقای داور؟

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، در جریان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و سایپا به مصاف رفتند که این بازی را استقلال در خانه خود مقابل شاگردان ابراهیم صادقی، متحمل شکست یک بر صفر شد.
در اواخر نیمه اول این بازی، جنجال بزرگی درون زمین رخ داد. استقلال در صحنه آخر نیمه اول، معتقد بود پشت محوطه جریمه، توپ به دست بازیکن سایپا برخورد کرده است اما داور اعتقادی به خطا نداشت و لحظه‌ای بعد سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد. اندکی بعد شاهد اعتراض‌های شدید محمد دانشگر به تصمیم داور بودیم و در ادامه اعضای کادر فنی دو تیم سایپا و استقلال به درون زمین ریختند تا حاشیه‌ها بیش از پیش شود. سایپایی‌ها معتقد بودند که داور، دانشگر را باید با کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج می‌کرد اما فشاری که روی داور آمد، باعث شد اتفاقات دیگری رقم بخورد و دانشگر اخراج نشود.
داوران در برخی بازی‌ها انگار نمی‌توانند آن طور که باید قاطع برخورد کنند؛ قاطعیتی که باعث شده حرف و حدیث‌های بسیاری ایجاد کند و برخی فکر کنند، تیم‌های مشخص و بزرگ از یک مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند. در صحنه‌ جنجالی بازی استقلال با سایپا که داور به دانشگر کارت زرد داد، او همچنان به اعتراض خود ادامه داد و به نظر رسید که داور قصد دارد کارت زرد دوم را به او بدهد اما وقتی بازیکنان و کادر فنی استقلال داور را دوره کردند و به تصمیم او اعتراض کردند، تصمیمش عوض شد و به همان کارت زرد اول اکتفا کرد. وضعیت آن صحنه به گونه‌ای بود که اگر بازی استقلال به جای سایپا، برابر یک تیم بین‌المللی مثلا در لیگ قهرمانان آسیا بود، نه تنها دانشگر اخراج می‌شد بلکه محمود فکری، حنیف عمران‌زاده و چند بازیکن استقلال هم که در آن صحنه با داور روبرو شدند، کارت زرد می‌گرفتند.
همچنین بحث نیمکت‌های شلوغ که در دوران کرونا توانسته عرض اندام کند، در این بازی هم به صورت قابل توجهی در جریان بازی وجود داشت و در چند برهه مختلف کادر فنی سایپا سعی داشت فضای بازی را به نفع خود کند. این مساله هنوز مورد توجه داوران قرار نمی‌گیرد و این اتفاق موجب شده روند بازی در برخی مسابقات تحت تاثیر قرار بگیرد.
از طرفی شلوغ‌کاری بازیکنان در میدان بازی، در این مدت به مساله‌ای تبدیل شده که هیچکس به فکر کنترل آن نیست. اگر کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و داوران در برخورد با صحنه‌های حاشیه‌ساز بازی، واکنش قاطعی داشته باشند، آیا باز هم این اتفاقات تکرار می‌شود؟ اگر کمیته انضباطی تصمیمی درست برای عملکرد بازیکنانی مثل محمد دانشگر می‌گرفت، یا کمیته اخلاق با جدیت به درگیری فیزیکی چند بازیکن استقلال با هواداران در فرودگاه برخورد می‌کرد، شاهد ادامه روند این حاشیه‌ها بودیم؟
مطمئنا قانون باید برای همه یکی باشد و فرقی ندارد آن تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور یا هر تیم پرطرفدار دیگری باشد. اگر فوتبال ایران قصد پیشرفت دارد، باید پیه دشنام تیم‌های پرهوادار را به تن خود بمالد و در این موقعیت‌ها تصمیم‌هایی بگیرد که بر محور عدالت باشد و رنگ خاصی را از خود راضی نگه ندارد. با این وجود باید منتظر ماند و دید تا چه زمانی این روند ادامه‌دار خواهد بود و کمیته‌های مرجع برای رفع چنین حاشیه‌هایی اقدام خاصی صورت می‌دهند یا بازهم دست روی دست خواهند گذاشت.
انتهای پیام

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.