×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیروی از مکتب شهید سلیمانی سبب تحقق اهداف انقلاب می‌شود

به گزارش ایرنا از «ایثار»، سعید اوحدی روز جمعه در  مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده در سالگرد بزرگداشت شهدای مقاومت در مسجد فاطمیه اظهار کرد: شهدا و خانواده معظم آنها نیازی به برگزاری یادواره ندارند و مطابق آیات قرآن در بالاترین مرتبه روزی می‌خورند اما نیازمند برگزاری این مراسم‌ها هستیم و دل‌های زنگار زده ما برای حضور در این مراسم پر می‌کشد و شهید چون زنده است به ما که از قافله عقب افتادیم بشارت می‌دهد.
به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت. 
همچنین تروریست‌ها هفتم آذر ماه امسال با کمین در مسیر خودروی حامل شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی‌شهر آبسرد دماوند در عملیاتی انتحاری و مسلحانه این دانشمند هسته‌ای کشور را به شهادت رساندند.
معاون رییس جمهور با اشاره به شأن نزول آیات قرآن افزود: خداوند متعال قرآن را از عرش به فرش نازل فرمود تا انسان به عرش برسد و شهدا در همین مسیر آسمانی شدند و اگر در سالگرد شهادت سردار دلها حضور پیدا می‌کنیم می‌خواهیم این بشارت را دریافت کنیم و تغییری در ما ایجاد شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شناخت و بصیرت در درک نعمت‌ها سبب شکر نعمت است و می‌خواهیم با حضور در این مراسم‌ها با قلب خود حاج قاسم عزیز و مکتب او را بشناسیم و بدانیم او چه ویژگی‌هایی داشت که اینچنین بدرقه شد و همه مردم با هر فکر و اندیشه‌ای در شهادت ایشان گریستند.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در مقابل داعش که تعداد زیادی از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای از آن حمایت می‌کردند پیروز شدند، گفت: در واقع حاج قاسم سلیمانی و مکتب او باعث جذب مردم منطقه شد و ایشان با رفتار و اخلاق خود و حضور در صحنه و میدان نبرد با داعش حماسه‌های بسیاری رقم زد. پیام سردار دلها این بود که «باید شهید باشی تا شهید شوی» و او بی‌قرار شهادت و بی‌قرار خدمت به مردم بود و به اندازه‌ای بصیرت، اقتدار و بزرگی داشت که حضور او در همه صحنه‌ها آرامش‌بخش بود.
 اوحدی با اشاره به ارادت و توجه حاج قاسم سلیمانی به خانواده معظم شهدا تأکید کرد: این شهید عزیز می‌دانست که مادران شهدا مستجاب‌الدعوه هستند و از آنها دعای شهادت طلب می‌کرد. در واقع رمز و راز نفوذ این سردار در دل‌های مردم، حرکت در مسیر صحیح و ارتباط با اخلاص با پروردگار متعال بوده و به این دلیل است که حاج قاسم سلیمانی بزرگترین شکست تاریخ را به آمریکا و حامیان داعش وارد کرد و بدانید که آمریکا و رژیم اسرائیل هرگز توانایی گسستن مقاومت ایران اسلامی را نخواهند داشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به‌عنوان منشور چله دوم انقلاب اسلامی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه به دقت تبیین شد و امروز مکتب شهید سلیمانی با الگوی خودسازی به دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی در چهل ساله دوم است.
در حاشیه این مراسم رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان کشوری و لشگری از خانواده معظم شهدای بسیج مسجد فاطمه الزهرا (س) تجلیل کردند.
اوحدی در این مراسم با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.