×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره روابط عمومی سازمان کل تأمین اجتماعی، به منظور تسهیل در شروع کسب و کار در مرحله ثبت شرکت پنجره واحد کسب و کار استان آذربایجان شرقی با ایجاد سیستم متمرکز فیزیکی در اتاق بازرگانی با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با مشارکت سازمان تامین اجتماعی، مالیات، اداره پست، فهنگ و ارشاد اسلامی و … در محل اتاق تبریز افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این مرکز، دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این نکته که این استان از سال ۹۲ پیشتاز پنجره واحد سرمایه گذاری در کشور بوده است، خاطر نشان کرد: ایجاد پنجره واحد کسب و کار از سال گذشته و اهتمام بهبود فضای کسب و کار در شرایط تحریم و کرونا سبب شده است که رتبه استان در تسهیل کسب و کار از شانزده به ۱۰ ارتقاء یابد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش تاریخی، فرهنگی، صنعتی، بازرگانی آذربایجان بعنوان دروازه ارتباط ایران با کشورهای اروپایی، اوراسیا و آسیایی میانه با سیصد میلیون جمعیت و با مزیت رقابتی در صنایعی همچون قطعه سازی، مجموعه سازی و خودروسازی که حدود ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور را در استان به خود اختصاص داده است، همچنین رتبه دوم معدنی در کشور اظهار امیدواری نمود: با هم افزایی و همکاری دولت و بخش خصوصی رتبه ایران در منطقه و جهان افزایش یابد.
دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش های وزیر اقتصاد و دارایی و همکارانشان اظهار امیدواری نمود: با همکاری تمام بخش های اقتصادی کشور گفتمانی مشترک در توسعه اقتصادی کشور ایجاد گردد.
رئیس اتاق تبریز با یادآوری این نکته که اتاق تبریز از سال گذشته بحث ایجاد پنجره واحد و دادگاه های تخصصی بازرگانی را در مصوبات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مطرح نموده است، اظهار امیدواری نمود: با همکاری دولت و بخش خصوصی امیدوارانه از شرایط سخت اقتصادی حال حاضر کشور عبور نموده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.
وی در خصوص نحوه مواجهه دولت با تعهدات ارزی صادر کنندگان یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی عمده صادر کنندگان ارز صادراتی خودرا به انحاء مختلف وارد کشور نموده اند و تنها راهکار اخذ تعهدات ارزی مشوق های لازم برای همکاری بیشتر صادر کنندگان می باشد.
ژائله از وزیر امور اقتصاد و دارایی خواست تا در شرایط سخت کرونایی و تحریم حمایت  بیشتری از کسب و کارهای کوچک در سطح کشور بعمل آوردند.
دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر اقتصاد کشور تشنه سرمایه گذاری است اظهار داشت: ایران با ذخایر و داشته های گرانقدرش می تواند جایگاه بهتری در اقتصاد جهانی را به خود اختصاص دهد
وزیر امور اقتصاد و دارایی ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب و کار را گامی برای عبور از مسایل و مشکلات اقتصادی کشور خواند و اظهار امیدواری نمود: در کوتاهترین زمان ممکن تمام استان های کشور به منظور سهولت در کسب و کار پنجره واحد را ایجاد نمایند.
دژپسند با تاکید بر این نکته که دولت به معنی عام کلمه از هیچ کمکی در این خصوص دریغ نخواهد نمود. اظهار امیدواری نمود: با توسعه و عمق بخشی بیشتر به بازار سرمایه حمایت بیشتری از واحد های تولیدی و صنعتی کشور در تامین منابع مالی مورد نیاز صورت گیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار امیدواری نمود: با ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار  برای تمام استان های کشور تا پایان مهر ماه رتبه ایجاد کسب و کار در کشور بهبود و امکان جذب سرمایه گذرای های خارجی بیش از پیش مهیا گردد.
در خاتمه در چهار استان کشور؛ خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و آذربایجان شرقی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، رسما شروع به کار کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.